חדשות בעולם

מזכ"ל האו"ם: "על הקהילה הבינלאומית לגנות את מעשי חמאס"

אנטוניו גוטרש פרסם הצהרה לציון שנה למלחמת "חרבות ברזל". קרא לחמאס לשחרר את החטופים ולאפשר לצלב האדום לבקרם. לצד זאת, קרא להפסקת אש בעזה ובלבנון

מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)
אא

לצאת ידי חובה? מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש פרסם היום (שני) הצהרה מיוחדת, לציון השביעי באוקטובר והטבח שביצעו מחבלי חמאס ביישובי העוטף.

בהצהרתו כתב גוטרש: "היום מציינים שנה לאירועים הנוראיים של ה-7 באוקטובר, כאשר חמאס פתח במתקפת טרור נרחבת בישראל והרג למעלה מ-1,250 ישראלים ואזרחים זרים, כולל ילדים ונשים. יותר מ-250 בני אדם נחטפו והובלו לעזה, בהם נשים וילדים רבים. הפיגוע ב-7 באוקטובר צלק נשמות, וביום זה אנו זוכרים את כל אלה שנהרגו באכזריות וסבלו מאלימות שאין לתאר".

"זהו יום שבו הקהילה העולמית צריכה לגנות בקול הרם את מעשיו המתועבים של חמאס, כולל לקיחת בני ערובה. במהלך השנה האחרונה, נפגשתי עם משפחות של בני הערובה. למדתי עוד על חייהם, התקוות והחלומות של יקיריהם והשתתפתי בייסוריהם ובכאבם. אני לא יכול לדמיין את העינויים שהם נאלצים לסבול מדי יום. אני דורש שוב את שחרורם המיידי וללא תנאי של כל בני הערובה".

עוד כותב גוטרש: "עד אז, על חמאס לאפשר לצלב האדום לבקר את אותם בני ערובה. ה-7 באוקטובר הוא כמובן יום להתמקד באירועים של אותו יום נורא. אני מביע את הזדהותי עם כל הקורבנות ויקיריהם".

עם זאת הוא קושר את אירועי הטבח בעוטף לנעשה כיום במזרח התיכון: "מאז ה-7 באוקטובר פרץ גל של אלימות מזעזעת ושפיכות דמים. המלחמה שבאה בעקבות הפיגועים הנוראיים מלפני שנה ממשיכה לנפץ חיים ולגרום סבל אנושי עמוק לפלסטינים בעזה, וכעת לתושבי לבנון".

"זה הזמן לשחרור החטופים, להשתיק את כלי המלחמה ואת הסבל באזור. זמן לשלום וצדק. על ארגון האומות המאוחדות להתחייב לפעול לכך. יש לכבד את הקורבנות, לאחד משפחות ולעצור את הסבל והאלימות במזרח התיכון".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:מזכ"ל האו"םמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה