חדשות בעולם

ארה"ב: יותר מעשרת אלפים מקרי אנטישמיות דווחו בשנה האחרונה

הליגה נגד השמצה פרסמה נתונים לפיהם ההתקפות האנטישמיות בארה"ב זינקו בשנה האחרונה ביותר ממאתיים אחוזים. כ-1,200 אירועים נרשמו בקמפוסים

משרדי הליגה נגד השמצה (צילום: לפי סעיף 27א)משרדי הליגה נגד השמצה (צילום: לפי סעיף 27א)
אא

מספר ההתקפות האנטישמיות בארה"ב זינק בשנה האחרונה בכמאתיים אחוזים, ליותר מעשרת אלפים תקריות. כך דיווח היום (שני) ה"ניו יורק פוסט", בהסתמך על נתונים שהעבירה הליגה נגד השמצה.

על פי הנתונים, לפחות 1,200 אירועים התרחשו באוניברסיטאות - עלייה של 500 אחוזים בין ה-7 באוקטובר 2023 ל-24 בספטמבר 2024, בהשוואה ל-200 מקרים כאלה בתקופה המקבילה אשתקד.

"היום אנו אבלים על קורבנות הפיגוע של חמאס בישראל ב-7 באוקטובר, בסימן שנה לטבח הקשה ביותר ביהודים מאז השואה והאירועים האנטישמיים נמשכים", אמר יו"ר הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט. הליגה הזכירה כדגומה לאירועים הקשים את הפגנות התמיכה של הפרו פלסטינים באוניברסיטת הרווארד, בשיבוש לימודים והרס באוניברסיטאות ברחבי ארה"ב, בפציעת סטודנטים יהודיים ופגיעה ברכוש.

גרינבלט הוסיף: "מאותו יום שהחלו האירועים ואילך, לא היה לאמריקנים היהודיים ולו רגע אחד של הפוגה. במקום זאת, התמודדנו עם מספר מזעזע של איומים אנטישמיים וחווינו קריאות ליותר אלימות נגד ישראלים ויהודים בכל מקום".

61 אחוזים מיהודי ארה"ב דיווחו כי נתקלו באנטישמיות לאחר 7 באוקטובר 2023. על פי הנתונים שדווחו לעיתון האמריקני, בשנה הקודמת לשביעי לאוקטבור 2023, דווח על כ-3,000 ארועים בארה"ב.

כמו כן, על פי הנתונים, יותר מ-2,000 מהתקריות האנטישמיות של השנה האחרונה התרחשו באתרים יהודיים כמו בתי כנסת. ב-81 מיקרים דווח על איומי הטמנת פצצות במוסדות יהודיים. 8,015 אירועים סווגו תחת הטרדה מילולית או בכתב, בעוד שהיו 1,840 פשעים של ונדליזם ויותר מ-150 התקפות פיזיות.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:אנטישמיותהליגה נגד השמצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה