בריאות ותזונה

מה מסתירים מהציבור בפרשת הקורנפלקס? עד שנדע, הלקוחות מצביעים ברגליים

סערת הקורנפלקס ממשיכה לייצר פאניקה בציבור. מה בעצם קרה ביוניליוור, מהי תגובתו של משרד הבריאות, ומה לעשות עם האריזה הפתוחה הנמצאת אצלנו בבית בארון?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקורנפלקס וה'דליפקאן' מבית תלמה (יוניליוור) נמנים על המותגים החזקים ביותר של החברה. אבל בימים אלו מדווחות רשתות השיווק על ירידה של שלושים עד חמישים אחוז במכירות דגני הבוקר מסוג זה, שבקו הייצור שלהם, כך נחשף בשבוע שעבר, נמצא חיידק מסוג סלמונטלה. גם במכירות דגנים הבוקר האחרים מתוצרת יוניליוור, לגביהם לא פורסם על בעיה כלשהי, נרשמה ירידה של כחמישה עשר אחוזים.

למה זה קורה? בהמשך לחשיפת 'דה מרקר' בשבוע שעבר על הזיהום בקו הייצור, מסתבר שיוניליוור עשתה כמיטב יכולתה כדי להסתיר מהציבור את הימצאותו של חיידק הסלמונלה במפעל. גם אחרי שהחלה יוניליוור באיסוף מוצרים (ריקול) חשאי מהחנויות, טענו שם תחילה כי: "החוסרים על המדפים נובעים מהפסקת הייצור, ומביקושים חסרי תקדים הודות למבצעים".

רק לאחר החשיפה התקשורתית כי הפצת המוצר נעצרה עקב חיידק הסלמונלה הנמצא בחלק מהמוצרים, אישרה יוניליוור את הדיווח. "לפני ארבעה שבועות נמצא חשד לסלמונלה בקו ייצור אחד מתוך עשרה. הקו שותק ל-24 שעות, נוקה וחזר לפעול. שאר הקווים המשיכו לייצר כרגיל", נמסר מהחברה.

(צילום: יחצ)(צילום: יחצ)

על פי הודעת החברה, המוצרים שהופצו לציבור בטוחים לגמרי לשימוש. "על פי הנהלים המחמירים של חברתנו, כל סדרת מוצרים שמיוצרת במפעלנו נכנסת להסגר של מספר ימים ונבדקת באופן קפדני", נמסר בהודעת החברה. "אם מתגלית תקלה, הסדרה לא משווקת לחנויות. כך היה גם במקרה לפני כחודש ימים, ולכן אף מוצר שאינו תקין לא יצא לשוק".

בהודעה נוספת הדגישה יוניליוור כי "חשוב לנו להדגיש פעם נוספת כי כל מוצרי הדגנים של תלמה שנמצאים על המדפים ובבתים בטוחים לשימוש".

בראיון בחדשות ערוץ 2 בסוף השבוע שעבר אמרה מנכ"לית יוניליוור, ענת גבריאל, כי ייתכן שהחברה היתה צריכה לנהוג אחרת, אך רצתה להימנע מלזרוע פאניקה בציבור.

אבל על אף כל ההודעות הללו, יוניליוור עדיין שומרת את הקלפים קרוב לחזה – והציבור, מצידו, מותיר את דגני הבוקר שלה על המדפים. הניסיונות לחלץ מנציגי החברה מידע לגבי תאריכי הייצור של המוצרים הנגועים בסלמונלה, למשל, עלו כולם בתוהו. העיתון 'דה מרקר' אף דיווח כי:  "ביוניליוור לא הסכימו למסור את המידע גם לאחר שהובהר לחברה כי תאריכי הייצור המבוקשים ישמשו לבדיקת תקינות המוצרים ולא יפורסמו".

יצוין כי על פי הוראות משרד הבריאות, אין חובה על החברה לדווח על תקלה במוצר, כל עוד הוא אינו משווק לחנויות. בימים האחרונים, הודיעו במשרד כי ישקלו לשנות את הנהלים ולחייב חברות המגלות תקלה באחד ממוצריהם, לדווח על כך מידית למשרד הבריאות וכן לתקשורת.

ומה בנוגע לקורנפלקס הפתוח שנמצא בבתיהם של הצרכנים? חברת יוניליוור טוענת בתוקף כי המוצרים ששווקו לחנויות נקיים מחשש סלמונלה, אולם היא מאפשרת לצרכנים להחזיר אליה גם אריזות פתוחות ולקבל את הסכום הכספי תמורתם.

תגיות:קורנפלקסבריאותתזונהתלמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה