לומדים תורה
האם לימוד תנ"ך הוא בזבוז זמן? הרב עובדיה יוסף מסביר טעות נפוצה
עם מי למד מרן את התנ"ך? איך נדע האם יש לאדם יראת שמיים? הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה
- מעדני המלך - משיעורי מרן זצ"ל
- פורסם י"ח תמוז התשע"ח |עודכן
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ kobi gideon)
אדם שיודע נ"ך על בוריו, יש לו גם יראת שמים, כמה מוסר השכל אפשר ללמוד מכל פרק ופרק בתנ"ך, אנשים מזלזלים בזה, 'כרום זולות לבני אדם' , אומרת הגמ' בברכות , דברים שעומדים ברומו של עולם ובני אדם מזלזלים בהם.
פסוקים של תנ"ך, כמה טוב שאדם יקבע לו איזה שעה אחת ללמוד תנ"ך, אם לא שעה - לפחות חצי שעה, ילמד כמה פרקים.
כמה טוב שילמדו תנ"ך גם בכל בתי הספר, יש בו דברי אלהים חיים, הרבה מוסר, יש הרבה לא לומדים נ"ך בכלל אלא תכף משנה וגמ' וזהו. צריך 'אחוז מזה וגם מזה אל תנח ידך', יש בתנ"ך דברים נפלאים עם מוסר השכל על החיים על התנהגות הקב"ה יתברך שמו עם עם ישראל. בפרט ספרי הנביאים הראשונים יהושע שופטים שמואל מלכים זה העיקר. ישעיה ירמיה וכו' נביאים אחרונים, גם כן צריך ללמוד, אבל העיקר זה הראשונים.
יש שחושבים את הלימוד הזה לביטול זמן, אבל הוא חשוב מאוד. אני קבעתי לבני ונכדי לפני כחמש עשרה שנה שיעור קבוע, פעמיים בשבוע הם באים שעה אחת ואני לומד אתם פרק אחד, לא פירוש המילות, אלא עם מדרשי חז"ל וכל ההסברה, היו מקבלים חכמה תבונה 'אשר יעשה אותם האדם וחי בהם' - חיות רוחנית, 'כי אמרתך חיתני' .
רבינו בחיי מסביר, יש דיבור ויש אמירה, אמירה שייכת בעיקר בתורה שבעל פה. בתורה כתוב לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה'. ופירשו רבותינו : עמוני ולא עמונית מואבי ולא מואבית, היו כמה שפסלו את דוד המלך מלבוא בקהל כמו דואג האדומי, אבל שמואל הרמתי שהיה שקול כמשה ואהרן אמר שהוא כשר, כך קבלתי הלכה למשה מסיני, ועל כן אמר 'אמרתך חייתני', בזכות הקבלה עמוני ולא עמונית.
הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן