חדשות בארץ

ישראלי תושב נצרת לחם בשורות דאעש, ונתפס על ידי השב"כ

הוא נפצע קשה בעיראק, לאחר שנשלח לשם על ידי דאעש. בחזרתו לישראל נעצר בידי השב"כ. הבוקר הוגש נגדו כתב אישום

אא

הבוקר הותר לפרסום כי לפני כשלושה שבועות נעצר לאחר פעילות משותפת של כוחות הביטחון הישראלים, מהראן יוסף חכמי ח'אלדי, תושב נצרת החשוד כפעיל בשירות דאעש בסוריה ועיראק.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

ח'אלדי, יליד 1995, נעצר בנמל התעופה בן גוריון בעת שחזר לישראל. בחקירתו הודה האיש כי נחשף לתכני דאעש באינטרנט, הושפע וביקש להצטרף לארגון. באוקטובר 2014 יצא לתורכיה, לאחר שיצר קשר דרך האינטרנט עם פעיל הארגון והודרך כיצד להסתנן בגבול.

במשך שלושה שבועות שהה ח'אלדי במחנה קליטה של דאעש, עבר אימוני כושר גופני, שיעורים עיוניים באמל"ח וביצע שמירות, הוא קיבל 'כתב הצבה', כיתר המגויסים במקום, ונשלח לעיראק לבסיס באזור פלוג'ה, שם נפצע קשה בעת הטמנת מטענים כנגד כוחות שיעיים. לאחר פציעתו קיבל אישור לבקר את משפחתו. במקרה זה, כמו גם במקרים של ישראלים אחרים, שיצאו ללחימה בסוריה, עלה כי החשיפה של צעירים לתכנים וסרטונים של דאעש, ברשת האינטרנט, היא תופעה מסוכנת ובעלת השלכות מרחיקות לכת. רק לאחרונה נלכדו ערבים ישראלים שהיו בדרכם לחצות את הגבול כדי להצטרף לשורות דאעש.

היום (ראשון) הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום חמור כנגד ח'אלדי בעבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי חוקית, מגע עם סוכן חוץ, אימונים צבאיים, יציאה לחו"ל שלא כדין ואיסור פעולה ברכוש טרור.

תגיות:דאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה