חדשות בארץ

התמודדות חנין זועבי נפסלה בוועדת הבחירות ברוב קולות

לאחר דיון סוער בוועדת הבחירות המרכזית, נפסלה מועמדותה של חנין זועבי ברוב של 27 מול שישה מתנגדים

אא

לאחר דרישות חוזרות ונשנות, ולאחר שהוגש נגדה כתב אישום, גם ההתמודדות שלה לכנסת נפסלה. ח"כ חנין זועבי לא תוכל להתמודד ברשימה הערבית המשותפת לכנסת ה-20. בתום דיון סוער, וברוב של 27 קולות, מול שישה מתנגדים, פסלה ועדת הבחירות המרכזית בשעות האחרונות (חמישי) את התמודדות זועבי.

היות ומדובר בפסילה אישית, יגיע הנושא להכרעת בג"ץ במסגרת הליך "אישור בחירות". גם לפני בחירות 2013 פסלה ועדת הבחירות המרכזית את מועמדותה של זועבי לכנסת, אולם בית המשפט העליון הפך אז את ההחלטה.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יוזם העתירה, הגיב לאחר ההחלטה: "מקומה של זועבי הוא יחד עם הטרוריסטים מהחמאס".

באופן אישי, לזועבי לא היה מושג מה היא בכלל עושה בוועדה הזו. "אני לא מבינה מדוע אני פה", אמרה. "יצאתי בתוקף בנחישות נגד הרג אזרחים באשר הם, נגד חוקים גזעניים. מדוע לא אלה שעודדו להרג, להרס, שעשו גזילה של אדמות, שביקשו להצית אזרחים בעזה, מדוע הם לא עומדים שם? מי שמבקשים לפסול אותי, הם צריכים לעמוד בפנינו ולתת את כל מה שנעשה בפני עמי. צריך לעצור את הגזענים האלה, אנחנו לא עורכים טקסי הסתה ונקמנות כמו שאתם עושים יום יום לחברי הכנסת הערבים".

בזמן שהוועדה דנה בהחלטותיה, נשמעו בחוץ רעשי רקע מצד המתנגדים לזועבי, כשהם קוראים נגדה קריאות "מחבלת, אין לך מקום פה".

יו"ר ועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, אמר על הפסילות הרבות שעלו בפני הוועדה, כי "נראה שמתפתחת מסורת שוועדת הבחירות מונעת השתתפות רשימות תוך הבנה שבג"ץ לא יאשר את ההחלטה. דבר זה לא מכבד לא את הוועדה ולא את בג"ץ. הוא גורר את בג"ץ לקלחת הפוליטית, והופך את בית המשפט העליון לזירה להתגוששות פוליטית. מצב זה לא מוכבד".

"על הוועדה לפסול מועמד או רשימה רק במקרה קיצוני ביותר. בג"ץ קבע כי על הוועדה למנוע השתתפות של מועמד רק כמוצא אחרון, למי שחרג באופן קיצוני מחוקי המשחק, וקורא להשמדת מדינת ישראל".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה