מעניין

מדריך שימושי: טיפים לצילום איכותי יותר

אוהבים לצלם את הילדים? נהנים מהנוף היפה? רוצים להנציח רגעים מיוחדים? אלי כהן, צלם חובב, חולק טיפים ורעיונות לצילום טוב יותר, ללא קשר לרמת המצלמה

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

בעידן המודרני כמעט לכולם יש נגישות למצלמה - אם בפלאפון, אם במצלמה קטנה ופשוטה ואם במצלמות איכותיות ויקרות. בסופו של יום - כל אחד היום יכול לצלם.

קבלו טיפים ורעיונות לצילום טוב יותר, ללא קשר לרמת המצלמה. ואם שואלים אותי מתי אני הכי אוהב לצלם, התשובה היא - באור יום. כי אין כמו צילום באור הטבעי של בורא עולם.

כיף לראות את הילד משחק? בכדי שנקבל תמונה טובה יותר, עדיף לצלם את הילד מבלי שהוא ירגיש. ככה נקבל תמונה הרבה יותר אותנטית. טיפ: כדאי לרדת לגובה הילד , כך נקבל תמונה איכותית יותר.

איפה למקם את האובייקט? בכדי שהתמונה שלנו תשדר עניין חשוב להקפיד על מיקום האובייקט. אם למשל אנחנו רוצים לצלם סוס דוהר, שפניו פונות לצד שמאל, אנחנו חייבים למקם אותו בצד ימין של התמונה, בכדי שבצד שמאל יישאר מרחב הדהירה.

כשקונים מצלמה – חשוב להקפיד שיהיה לה מייצב תמונה. בלי מייצב במצלמה, רעידות הידיים שלנו יורגשו והתמונות שלנו יהיו מטושטשות. מי שכבר יש בידו מצלמה ללא מייצב ממומלץ מאד לצלם עם חצובה, בכדי שהתמונה לא תצא מטושטשת.  

אל תהססו – תצלמו הרבה. עדיף לצלם 50 פעמים אותה תמונה ולהיות מרוצים מאחת, מאשר לצלם רק 10 פעם ולא לקבל את התמונה הרצויה.

לא למחוק תמונה לפני שראינו על המסך. לפעמים כשאנחנו מסתכלים במצלמה על תמונה שצילמנו, אור השמש עשוי להטעות ולגרום לנו לראות את התמונה כלא מוצלחת. האמת היא שהיא יכולה להיות תמונה טובה מאד, כשהיא תראה על מסך המחשב

יש תמונות ויש תמונות - יש תמונות שמצולמות ללא שום מחשבה, פשוט רואים משהו מעניין ולוחצים קליק מהיר. יש תמונות שהצלם תפס משהו מעניין, והוא מחכה לרגע הנכון. לרוב תמונות אלו בהרבה יותר מוצלחות ומעניינות לצופים בה.

לסיום, אל תשכחו ציוד חשוב.  החלטתם שאתם משקיעים זמן ליציאת צילומים בחוץ? כדאי להצטייד במזון, וגם עדיף ללכת עם חבר, שגם הוא חובב צילום, בשביל שיהיה אפשר לקבל רעיוניות אחד מהשני. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגיות:צילוםאמנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה