פורים

השבוע לפני - השבוע הראשון של חודש אדר

האירועים ההיסטוריים הבולטים שאירעו השבוע בעולם היהודי: בית המקדש השני, יונתן פולארד, הגטו היהודי ועוד

אא

1. בא' באדר תקס"ז, התכנסה בצרפת אסיפה רבנית שכונתה 'סנהדרין' בפקודתו של הקיסר נפוליון, שדרש לתת תוקף הלכתי להגדרת הזיקה היהודית לדתם ולצרפת ארץ מולדתם.

2. ביום זה בשנת ת"ר, החלה פרשת 'עלילת  דמשק', לאחר היעלמו של נזיר נוצרי ומשרתו המוסלמי. ראשי הקהילה נכלאו והואשמו בשימוש בדם הנרצחים לצורך אפיית מצות. רק לאחר שתדלנות רבה, בוטלה העלילה הנבזית.

3. בב' באדר תר"כ, נוסד הארגון הצרפתי "כל ישראל חברים" - כי"ח (ה'אליאנס'). מטרתו היתה להגן על זכויות היהודים ולהנהיג תרבות מערבית מודרנית. תלמידי בתי הספר של כי"ח עזבו את דרך התורה והזניחו את המצוות.

4. בג' באדר ג'תי"ב, הסתיימה בניית בית המקדש השני בראשות זרובבל בן שאלתיאל ויהושע בן יהוצדק הכהן, שנה שישית לדריווש מלך פרס.

5. ביום זה, בשנת תשמ"ז, נכלא יונתן פולארד בארה"ב באשמת ריגול, ומאז הוא נמק בכלא עד היום. ישלח לו השי"ת ישועה ופדות בקרוב. 

6. בד' באדר תש"א, הוקם הגטו היהודי בפאתי העיר המפורסמת קראקא ועשרות אלפי יהודים התייסרו בו עד לחיסול הגטו בו' באדר תש"ג.

7. ז' באדר הוא יום תענית הצדיקים כמובא בשו"ע, על פטירת משה רבנו ע"ה, בשנת ב'תפ"ח, בן מאה ועשרים שנה. יש דעה שנפטר בז' בשבט. החת"ם סופר כתב, כי מי שרוצה לחזק לימודו ולאוקמי גירסא, ידבק מחשבתו במשה. ביום זה נהגו חברי החברא קדישא לצום ולעלות אל בית העלמין כדי לבדוק את הטעון תיקון.

מתוך הספר רב-המכר "שבת טיש": סיפורי צדיקים, פנינים ופרפראות, מידות והליכות לשולחן השבת. כל פרשות השנה ומועדיה בכרך אחד, מנוקד ומהודר.

תגיות:אדרהשבוע לפני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה