פורים

איפור – גם בפורים הוא לא משחק ילדים!

"לו רק הייתם יודעים אלו חומרים מסכני חיים יכולים להיות באיפור – הייתם נזהרים בכל מאודכם לפני שהייתם מאפרים את הילדים", מזהירה תהילה אלבז – מנהלת מכון צ'רי

אא

היא יצאה מחדר מהמטבח כשהידיים עוד רטובות. הרעש החשוד שלווה בצרחה קלה מכיוון חדר השינה החרידה אותה לרגע. החשש, כך התברר לה מהר מאוד, היה מוצדק. נעמה בת השנתיים עמדה מול הקומודה העמוסה לעייפה, ו... התאפרה. "זה שורף לי בעין", הצביעה נעמה בקול מתבכיין, אך לא הפסיקה למרוח במרץ את האודם לאורכן ולרוחבן של הפנים.

מירי לא ידעה כיצד עדיף להגיב למראה הטראומה שמתרחשת ברגעים אלו מול עיניה, אז היא פשוט שתקה. ניגשה אל נעמה הקטנה ותפסה אותה בזרועה הימנית, "בנחישות וברגישות", כמו שאומרים. "זה יכול להיות מאוד מסוכן", אמרה לה בטון הכי רגוע שיכלה להפיק מגרונה. "זה אפילו שורף לך עכשיו בעין". המשיכה להרביץ מוסר בקטנה שכבר שפשפה במרץ את העיניים והפכה לצבעונית ברמה שקשה לתאר. המקלחת היתה ארוכה מתמיד...

"תופעת האיפור בקרב בנות צעירות היא דבר די שכיח, לפחות בעולם הכללי", אומרת תהילה, מנהלת מכון ספא-יופי מתקדם, צ'רי ברחוב פארן 7 בירושלים. "עכשיו בימי הפורים, כשכל ילדה רצה לחנות אביזרי פורים הקרובה לביתה ורוכשת איפור ללא אבחנה, היא למעשה מסתמכת על ה'הכשר' של ההורים שמאשרים את הדבר בחג הצבעוני והשמח הזה. אבל אסור לשכוח שמדובר בתופעה שעלולה לסכן את בנותיכן, וגם את הבנים שדואגים להתאפשר להשלמת התחפושת. חובה לבדוק היטב האם האיפור שאפשרתם לילדים לקנות, מתאים לגוף ובעיקר לפנים".

הפיקוח על מוצרי האיפור, כדאי לדעת, לוקה בחסר. מתברר שישנם מוצרי איפור שמגיעים בחסות "צעצועים" לארץ, ולכן משרד הבריאות מדלג על הפיקוח שלהם.

"הורים לא מבינים שבאיפור ללא אישור, ישנם חומרים שעלולים לגרום גם לאלרגיות מסכנות חיים, ואסורות לשימוש במדינות רבות באירופה, וזו רק דוגמה אחת לבעיות באיפור ללא אישור. הקפידו מאוד לוודא שיש חותמת אישור משרד הבריאות", אומרת תהילה.

"בדיוק כמו שאישה לא תיכנס למכון יופי שאינו בודק את מוצריו בצורה הבטוחה והנכונה ביותר, ולא תשים על עצמה קרמים ומשחות או מוצרי איפור שלא נבדקו על ידי מיטב המומחים, כך אסור גם ביום הפורים, על אף שהדבר נראה כמה בכך, לאפשר לילדים להתאפר ללא השגחה ובמוצרים שאינם בטוחים לשימוש. לא מתפשרים על מוצר שהוא פחות ממושלם ומאושר - כי חיי הילדים הם מעל לכל".

פורים שמח, צבעוני, ובעיקר - זהיר ובריא.

תגיות:פוריםאיפור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה