חדשות בארץ

העיתונאי חגי מטר: לגיטימי לזרוק אבנים על חיילים

בדיון שנערך ברשת החברתית הביע מטר תמיכה בערבים שמפגינים נגד חיילים, ואף הבהיר כי בעיניו הפגיעה לגיטימית. "סטודנטים למען ישראל" דורשים לפתוח בחקירה פלילית. מטר: אם השתמע מדבריי שאני קורא לפגיעה בחיילים - הדבר אינו נכון

אא

בעקבות פוסט שפרסם העיתונאי ופעיל השמאל חגי מטר, ביום שישי האחרון, פנתה תנועת "סטודנטים למען ישראל" לפרקליטות המדינה, ודרשה לפתוח נגדו בחקירה פלילית. העילה: דברי הסתה המצדיקים פגיעה בחיילי צה"ל. הפוסט שממנו עלו דברי הסתה, הגיע ביום שישי האחרון לאחר מפגן שמאל קיצוני בשיתוף ערבים, שנערך באזור בלעין נגד חיילי צה"ל, במהלכו הותקפו חיילים באבנים.

בין השיח שהתפתח ברשת החברתית, ענה מטר לגולש ששאל: "מה זה צעירים. מי שזורק אבן. הוא צעיר. ובקת"ב גם. וכדורים גם? איך בעיניך נהפכים למחבל. או שמא כל ערבי הוא צעיר ואין מחבלים כלל. כי אם ההגדרה זה נסיון רצח . אדל ביטון ויונתן ואשר פלמר זועקים".

תשובת מטר: "צעירים זה עד גיל עשרים. ולא היו לא בקתבים, וכדורים רק הצבא ירה. והמטרה של האבנים היו חיילים חמושים מכף רגל ועד ראש שתקפו מפגינים לא אלימים ופלשו לכפר. מטרה לגיטימית לגמרי בניגוד לילדים".

העיתונאי חגי מטר (צילום: פלאש 90)העיתונאי חגי מטר (צילום: פלאש 90)

גליק הוסיף ושאל: "חגי. מי שיורה בילד והיורה בן 17, הוא צעיר או מחבל? ואם זה יהודי היורה? והאם לגיטימי גם לזרוק בקתב על אותם חיילים? ולירות עליהם? איפה הגבול?" בתגובה השיב מטר כי "צעיר זה דבר יחסי. יחסית להפגנה רבת משתתפים, רבים מהם מבוגרים, זורקי האבנים היו הצעירים שם. וכן, לגיטימי גם לירות על חיילים. אני לא חושב שזו טקטיקה נכונה כיום, וכמובן ששום דבר כזה לא קרה במאבק העממי בכפרים מעולם, אבל לגיטימי זה כן".

התנועה שהגישה דרישת לחקירה, כתבה בדרישתה: "אנו קוראים ודורשים מהפרקליטות לפעול בנושא, לאכוף את החוק ולחקור את מטר בגין הסתה לטרור ואלימות. אנו נעקוב אחר התנהלות הפרקליטות בנושא, בתקווה שלשלם שינוי לא תתעלם ותתייחס לדברים בביטול, כפי שעשתה עשרות פעמים בעבר", נכתב בפניית הארגון, ונוספו דוגמאות להתנהלות הפרקליטות בנושא, בעבר.

בתגובה לדברים העלה מטר פוסט נוסף לפייסבוק שלו וכתב: "הבהרה: מדיון שהתנהל על הקיר שלי עלול להשתמע שאני תומך או אפילו קורא לפגיעה בחיילים. זה חד משמעית לא נכון. כל מי שמכיר אותי יודע שזה כמובן לא המצב. אני מתנגד לאלימות ולפגיעה בכל אדם.

הדיון המקורי התנהל סביב המאבק העממי והבלתי מזוין של תושבי בלעין בגדר ההפרדה. עצם התמיכה שלי במאבק הזה בבלעין ובשטחים בכלל נובעת מהבחירה העמוקה של מארגניו בכלים של אי-אלימות, ואחרת לא הייתי משתתף בו. שורש ההתנגדות למשטר הצבאי בשטחים מבחינתי הוא השאיפה לשוויון, חירות ושלום לכל יושבי הארץ".

תגיות:חייליםחגי מטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה