חדשות בארץ

התרגיל שלא נראה שנים בצה"ל: תרחישי חטיפה, הפרות סדר ומעצרים

במוצאי שבת החל תרגיל צה"לי בסדר גודל של אלפי חיילי מילואים. שנים לא נערך תרגיל רחב היקף. הדבר אינו מצביע על כוננות מיוחד. תורגלו חטיפות, מעצר מבוקשים והפרות סדר משמעותיות

אא

בימים אלו מקיים צה"ל בהוראת הרמטכ"ל הנכנס, גדי אייזנקוט, תרגיל צבאי נרחב ביותר שלא נראה כמותו מזה מספר שנים. התרגיל שהחל במוצאי שבת ועתיד להסתיים הערב, שני, מדמה תרחישים שונים, כולל חטיפות, הפרות סדר משמעותיות, מעצר מבוקשים ועוד. התרגיל נערך ביהודה ושומרון, ולשם כך זומנו כ-3000 חיילי מילואים ביחידות שונות. בתרגיל משתתפים גם חיל האוויר, יחידות מודיעין, שב"כ ויחידות מיוחדות.

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט (צילום: פלאש 90)הרמטכ"ל גדי אייזנקוט (צילום: פלאש 90)

בצה"ל אומרים כי מסרים בדבר התרגיל הועברו לרשות הפלסטינית במטרה להבהיר כי מדובר בתרגיל, כפי שהועברו לתושבי יהודה ושומרון. עוד הוסיפו בצה"ל כי הדרג המטכ"לי מנהל את התרגיל בצורה המקצועית ביותר, חלק מקציני פורום מטכ"ל הוקפץ בהפתעה אל מוצב הפיקוד העליון שמנוהל בהתאם לתרחישים השונים.

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, אמר כי מדובר בתרגיל חריג בסדר הגודל שלו ובהיקף התרחישים, והן מבחינת כוחות שזומנו להשתתף בו. עוד הוסיף כי עדיין תיתכן תנועה ערה של כוחות צבאיים ברחבי יהודה ושומרון, ומבהיר כי התרגיל אינו מעיד על כוננות מיוחדת באזור, אלא מדובר בהשקעה במוכנות של צה"ל לכל דבר שלא יגיע. 

תגיות:צה"לגדי אייזנקוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה