פסח

מהיום לא זורקים שאריות מזון – פשוט מנקים איתן

הידעתם שקליפות בננה או מלפפון, אורז ואפילו קטשופ – יכולים לעזור לכם בניקיון הבית? כן, כן, שמעתם טוב. רגע לפני פסח - הכינו את המחברות, כי שיעור כמו זה לא מלמדים בכל בית ספר

אא

קטשופ

ודאי ישנן לא מעט עקרות בית שמעוות פניהן למשמע החידוש הבא, אבל תתפלאו: הקטשופ לא רק מלכלך, אלא גם מנקה וידוע כיעיל במיוחד להברקת סירי נחושת. כיצד? בעזרת פיסת בד טבולה בקטשופ, נשפשף קמעה את הסיר, נשאיר את הקטשופ למשך כחצי שעה ונשטוף. לא ייאמן איזו תוצאה מתקבלת – ממש כמו חדש.

אגוזי מלך

מה לאגוזי מלך ולהסרת שריטות מרהיטי עץ? כן, כן. זה בדיוק מה שאנחנו הולכים לבצע: מחלצים את הפרי מהקליפה הקשה ומשפשפים אותו על השריטה באופן כזה שהוא יחדור בצורה טובה במקום השריטה ולאורכה. ממתינים מספר דקות ומנגבים במטלית לחה.

קליפת בננה

יש לכם סכו"ם מושחר? אין בעיה. בעזרת חלקה הפנימי של קליפת הבננה, תוכלו להבריק אותם ב(כלי) קלות. והתוצאה? מבריקה במיוחד. נסו והיווכחו.

בצל

בצל שחוצים אותו לשניים ומנקים בעזרתו את רשתות הגריל – ינקה בצורה נפלאה את שאריות המזון והשומן שהתייבשו עליו. אז נכון... את הבצל נצטרך להשליך לפח, אבל הרווחנו שעת שפשוף מורטת עצבים בעזרת צמר פלדה. שווה, לא?

מלח

למי מאיתנו אין מלח בבית? ובכן, מסתבר שהמינרל החשוב טוב לניקיון לא פחות מאשר לתיבול מאכלים: בעזרת חופן של גרגירי מלח, תוכלו בנקל למזער נזקיו של יין אדום שנשפך בטעות על השטיח.

אורז

מטחנת תבלינים או קפה, זה עסק שלא קל לנקות. ובכל זאת - יש תקווה, והיא נמצאת דווקא במקום הכי פחות סביר: בגרגירי אורז. תחבו חופן של אורז מבושל בתוך המטחנה וטחנו אותו עד שמתקבלת אבקה. האבקה שתצא, תוציא ביחד איתה גם את שאריות התבלינים העיקשות.

שמן זית

נכון שאנחנו נורא נלחצות כשאחד הילדים חוזר הביתה אחרי שטיפס על עצים, מתיישב על הספה ומשאיר עליה 'עקבות' של שרף? ובכן, אל דאגה אימהות יקרות, גם לזה נמצא פתרון: שמן זית. מטלית לחה עם כמה טיפות שמן זית, תנקה את עקבות השרף עד תומן.

קליפת מלפפון

קשקושי ילדים על הקירות או מריחות נדיבות בידיים מלוכלכות בכל מיני מקומות בבית – גם הם מצבים שניתן לנקות. איך? קליפות מלפפון. שפשפו את המקום המלוכלך (ופה המקום לציין שאין מדובר במשטחים גדולים מדי, אלא נקודות ספציפיות של לכלוך) בעזרת קליפת המלפפון והרי זה פלא: המקום יחזור להיות כמו חדש. 

תגיות:פסחניקיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה