חדשות בארץ

ישראל 2015: אמא, היכן נישן בלילה?

הורים לחמישה ילדים נזרקו לרחוב משום שאין באפשרותם לשלם שכר דירה. "היינו הולכים לגן סאקר, אבל התינוקת צריכה מים חמים"

אא

הם בני 29 ו-33, הורים לחמישה ילדים, ובקרוב עתיד להיוולד הילד השישי. להיכן תחזור האם מבית החולים אחרי הלידה? לא ברור. בינתיים הם מתגוררים ב... ברחוב. ישראל 2015.

איפה הצעצועים שלנו? איפה נישן בלילה? אלו השאלות עמן מתמודדים בני הזוג שהושלכו מדירתם לאחר שידם לא השיגה לשלם את דמי השכירות. גם מכסת הימים בבית ההארחה שסידרה עבורם הרווחה, התמלאו.

השבוע הם הסתובבו באזור התחנה המרכזית בירושלים, עמוסים בתיקים ובשקיות, ולא ידעו לאן לפנות. הורים מיואשים כשסביבם חמישה ילדים, הגדולה רק בת חמש וחצי, והקטנה תינוקת בת עשרה חודשים בלבד.

"הייתי הולכת לגן סאקר אבל אני צריכה מקום עם מים חמים בשביל הילדים", אמרה ו' בכתבה שהתפרסמה ב ynet. "התחננו לעוברים ושבים שיכניסו אותנו לביתם אפילו רק ללילה אחד. מאוד קר בחוץ".

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הם מסתובבים כך כבר במשך חודש. בני הזוג שמתקשים מאוד למצוא עבודה, נקלעו בשל כך לחובות רבים. לאחר שלא יכלו לעמוד בתשלום השכירות, פונו מהבית. כעת גם הדיור הזמני שסודר על ידי מחלקת הרווחה, הסתיים.

באמצעות לשכת הרווחה פנו ההורים למשרד השיכון בבקשה למצוא עבורם דיור סוציאלי. בעלי דירות אינם מוכנים לאשר להם חוזה שכירות משום שאין להם אפשרות לרשום המחאות.

"ההורים לא יכולים לעזור לנו, ואין לנו כסף", אומרת האישה בעצב. "אין לנו לאיפה ללכת. הילדים צריכים ללכת מחר לגן ואין לנו איך לשלוח אותם. אנחנו מבקשים מאנשים אוכל ומטרנה לילדים, אבל הבעיה שלנו היא מקום לגור בו".

תגובת עיריית ירושלים כפי שפורסמה: "אנו מנועים על פי חוק מלתת כל מידע בנושא בשל צנעת הפרט", אולם בעקבות פניית "ידיעות אחרונות" זכו ההורים וילדיהם לשוב למשך יומיים נוספים למרכז הדיור ממנו פונו". מה יעשו בהמשך? את זה הם לא יודעים.

תגיות:עוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה