חדשות בארץ

סקרי סוף השבוע: הפערים בין הליכוד למחנה הציוני מצטמצמים

איזו מפלגה מתחזקת, ואיזו צונחת? ומה גרם לאביגדור ליברמן לצאת דווקא נגד חרדים? "אסור לשכוח שבממשלה עם חרדים - כל התקציבים הולכים לישיבות ומשפחות חרדיות"

אא

שקלול סקרים שנערכו בסוף השבוע על ידי מספר מכוני סקרים, טלסקר, קמיל פוקס, רפי סמית, מאגר מוחות ועוד, מעלה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד היתה מקבלת בין 21-24 מנדטים, ואילו המחנה הציוני מחזיק ב 23-24 מנדטים.

לפי הסקרים, יש עתיד ממשיכה להתחזק ועולה מ-11 מנדטים בהם החזיקה בחודשים האחרונים, ל-13 מנדטים. ואילו הבית היהודי, ששמרה על כוחה כמפלגה השלישית בגודלה, ממשיכה לצנוח ומקבלת כעת 11-12 מנדטים.

מפלגת כולנו של משה כחלון אף היא מתחזקת, ומקבל בין 8-10 מנדטים, יהדות התורה 6-7 מנדטים, וש"ס בין 6-9 מנדטים.

העם איתנו מקבלת 4-5 מנדטים, מר"צ בין 4-6 ואילו הרשימה הערבית המשותפת, שומרת על יציבות של 12-13 מנדטים.

ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן ממשיכה לצנוח בסקרים וזוכה ל 5-7 מנדטים, מה שגורם לליברמן להסיר כפפות – והפעם נגד החרדים. כי אולי מה שעבד לאחרים, יעבוד גם לו: בקמפיין מיוחד בקרב הציבור הרוסי תוקפת ישראל ביתנו את שילוב החרדים בממשלות נתניהו ואומרת כי "כל התקציבים הלכו לישיבות".

אריה דרעי ואביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)אריה דרעי ואביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)

"התרגלנו שהגמלאים מקבלים זכויות חדשות. התרגלנו שחיילים משוחררים מקבלים סיוע פי שניים. אבל שכחנו שבשלטון עם יהדות התורה וש"ס – כל התקציבים הלכו בשביל ישיבות ומשפחות חרדיות", נכתב בעלון מיוחד שהוציאה המפלגה.

"הממשלה הזאת הייתה ראשונה בלי חרדים אבל כנראה האחרונה. הוא כבר קרא להם להצטרף לממשלה ונתן להם כבר הבטחות גדולות לביטול גיוס חרדים, סיוע כלכלי ותקציבים. אנחנו כבר שכחנו מה הסיבה לבחירות המוקדמות ב-17 במרס. נתניהו רצה להקים ממשלה עם חרדים וליברמן התנגד".

תגיות:בחירותסקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה