חדשות בארץ

מפקד גדוד נצח יהודה: "גיוס חרדים הוא עבודה בעיניים"

על אף שמאז חוק הגיוס נשמעו טענות כי גיוס החרדים עלה משמעותית – הקלטות משיחות סגורות מעלות מציאות שונה. "לא נוציא אף אחד מבית המדרש"

אא

הקלטות פורסמו הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל, בהם נשמע מפקד גדוד נצח יהודה, סגן-אלוף אורי לוי, בשיחה עם מגייסים - חיילים שמאתרים צעירים חרדים פוטנציאליים לגיוס, כי גיוס החרדים הוא "פשוט עבודה בעיניים".

יוזמי חוק הגיוס בכנסת האחרונה טענו בתוקף כי נרשמה עלייה בהתגייסות החרדים מאז החוק החדש, אך ההקלטות מעלות מציאות שונה. "הבעיה שלנו היא בגיוס, אנחנו עובדים על כולם בעיניים", נשמע המג"ד לוי ". לא יכול להתגייס לפה מישהו שהוא לא דתי. אני רוצה שתדעו - בחור חילוני אין לו מה לעשות פה, אל תביאו אותו לפה".

בשיחה הוא נשמע מתייחס לאחד ממחזורי הגיוס האחרונים שנחשבו לגדולים מבחינת מספר המתגייסים: "50 חבר'ה, אמרתי זה לא שלי, לא יכול להיות. אין שם זקנים, אין ציצית לאף אחד, חורים באוזניים של עגילים. עבדתם עלי, זה לא מה שהיה פעם".

"גיוס חרדים הוא עבודה בעיניים" (צילום: פלאש 90)"גיוס חרדים הוא עבודה בעיניים" (צילום: פלאש 90)

סא''ל לוי האשים את החיילים שעובדים במשימת הגיוס, כי הם מגייסים חילונים על תקנים שנועדו לחיילים חרדים כדי לזכות לתנאים שלהם.

המגייסים משיבים באותה שיחה: "אנחנו לא נוציא אף אחד מכותלי בית המדרש או הישיבה".

דובר צה"ל מסר על הדברים כי "הגדרת המתגייסים מהציבור החרדי מתבססת על החוק כלשונו. צה"ל מקיים הליך מיוני שמטרתו לוודא שכל מתגייס מוצב במקום שירות התואם את אורחות חייו. ההקלטה מובאת משיחה סגורה עם מגייסים, בה מנסה המג"ד להדגיש את חשיבות הגיוס לכולם".

תגיות:גיוסחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה