חדשות בארץ

צ'אנס שני לבת מצווה: ניצולת הפיגוע בקופנהגן חגגה בישראל

אחרי שמסיבת בת המצווה של חנה בנטוב בקופנהגן הפכה לאירוע טרור, ארגנו לה זרים נדיבים מסיבת בת מצווה שנייה - בישראל

אא

בת המצווה של חנה בנטוב הדנית הפכה לסיוט בחודש שעבר כאשר טרוריסט מוסלמי ירה בדן אוזן, מאבטח בית הכנסת המרכזי של קופנהגן, והמשתתפים במסיבה נמלטו על נפשם אל המרתף עד הגעת כוחות המשטרה.

חנה הצעירה נותרה בטראומה מהאירוע וממותו של דן. ג'וש סלומון, יהודי קנדי ששמע על מצוקתה של הילדה בעקבות הפיגוע, הגה רעיון: לארגן לחנה מסיבת בת מצווה בארץ ישראל.

"בת מצווה הוא אירוע חשוב בחייה של כל נערה, ופיגוע שהורס את האירוע הזה הוא משהו שעלול לגרום נזק פסיכולוגי כבד בגיל כזה", אמר סלומון בריאיון ל'ג'רוזלם פוסט'. סלומון רתם לעניין מספר קרנות פרטיות ואת רשת המלונות 'דן', וחנה ומשפחתה הוטסו לישראל בשבוע שעבר כדי לנפוש ולזכות במסיבת בת מצווה שתותיר לחנה זיכרונות חיוביים. בנוסף למסיבה שהופקה לכבודה בישראל, חנה נשלחה גם לשחות עם דולפינים באילת, בתוכנית המיועדת במיוחד לנפגעי טראומה.

מיטה בנטוב, אימה של חנה, סיפרה ל'ג'רוזלם פוסט' כי: "סלומון קרא על חנה במאמר בעיתון ויצר איתנו קשר, כשהוא מציע לתת לחנה צ'אנס שני למסיבת בת מצווה. החלטנו לומר כן להצעה המדהימה הזו". בנטוב הוסיפה שהעובדה שמסיבת בת המצווה שלה תיזכר תמיד כאירוע טרור הייתה נטל כבד על ביתה. "כשאת בת שתיים עשרה, זה משנה לך מאד שלנצח כולם יזכרו את בת המצווה שלך לא בגלל משהו טוב, לא בגלל הנאום או המתנות, אלא בגלל אירוע כזה".

חנה מסרה דרך אימה שבישראל היא מרגישה: "מדהים", ושהיא אוהבת להיות כאן. מסיבת בת המצווה השנייה, לפחות, הותירה בה רק רשמים טובים.

תגיות:פיגועטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה