פסח

עושים סדר: טיפים להכשרת הבית לפסח

רגע לפני שכל הבלגן של פסח עולה על גדותיו - קבלו כמה טיפים שיעשו לכם סדר וירגיעו את האווירה המתוחה. בסופו של דבר, אפשר לעבור את שלבי הכשרת הבית גם בחיוך ושמחה

אא

עקרת בית יקרה, אנחנו מבינים לליבך: לא קל להיות מוקפת בבלגן הזה של לפני פסח – מטליות, ניירות, שקיות בגדים ישנים שהוצאו מהארונות המסודרים, שמיכות שמחכות בתור למכונת כביסה, חומרי ניקיון ועוד ועוד.

אז אולי את לא זקוקה לטיפים. אולי לך יש את הכישרון הטבעי לארגון וסדר, שרבות מעקרות הבית מייחלות לו. אם את אכן כזו, סביר להניח שהמאמר הזה לא יתרום לך מאומה. אבל אם את נמנית על עקרות הבית ש'לא מוצאות ידיים ורגליים' ו'לא יודעות מאיפה להתחיל והיכן לסיים' – אנו תקווה שהמאמר דווקא כן יצליח לתרום לך משהו.

כמו בכל תוכנית גדולה – גם הכשרת הבית מצריכה מאתנו תכנון מקדים, הכולל בתוכו את כל הפרטים הקטנים והחשובים האלה, שבנקל עלולים להישכח בערימות אי-הסדר. קבלו מספר טיפים שיעזרו לכן לעשות מעט סדר בבלגן, והכי חשוב – יעזרו לכן לקבל גם את הקושי שבניקיונות, מתוך חיוך ושמחה אמיתית.

עושים סדרעושים סדר

1. התחילו לנקות בפינות הרחוקות כמו ארונות בגדים, כוכים בנויים, מגירות וכל המקומות בבית – שאליהם לא נכנס כלל החמץ.

2. כביסות – חשוב לא להשאיר לרגע האחרון, ולעשות בד בבד להכשרת הארונות.

3. שבועיים לפני כניסת החג - עדיף לסיים עם ניקיון חדרי השינה שבבית, כולל הסלון, בטרם פונים לניקיון המטבח על מכשיריו החשמליים.

4. קירות וחלונות הם חלק אינטגרלי מהבית שלנו, ואל לנו להתעלם מקיומם. ניקיון של פעם בשנה, זה לא נורא בכלל. תודו!

5. רכישה מוקדמת של מוצרים יבשים, ובכללם שימורים ויינות – תחסוך לנו זמן עמידה יקר ברשתות השיווק. אגב, גם רכישת מתנות נכללת בקטגוריה זו.

6. שבוע לפני כניסת החג – כשברוך ה', נשאר לנו רק המטבח ופינת האוכל, מכשירים ראשית את מגירות המטבח. אחר עוברים להכשרת מכשירי החשמל שפחות משתמשים בהם בשימוש יומיומי. מנקים את חדר האוכל ועוטפים אותו בכיסוי פלסטיק/ניילון קשיח – כדי להפוך אותו לאזור הלא כשר היחידי שיישאר בבית.

7. שלושה ימים לפני כניסת החג – מנקים את כלי החמץ ומאחסנים אותם בארון סגור או מחסן. תחת זאת, מכניסים את הכלים הכשרים לארונות המוכשרים, ובמקביל מתחילים לנקות את מכשירי החשמל שנמצאים בשימוש יומיומי כגון: תנור, טוסטר, מיקרוגל, מקרר ועוד.

8. יומיים לפני כניסת החג – אפשר כבר להתחיל בבישולים, והרי שמריחים כבר את החג. בשלב זה נדאג לבער כל שרידי חמץ מהבית – מלבד החמץ שנשאיר עבור מצוות בדיקת חמץ.

הערה חשובה: אם הותרנו חמץ כלשהו בארונות, עלינו לאטום אותם היטב בנייר דבק ולהצמיד אליהם פתק עם המילה 'חמץ', כדי למנוע טעויות של פתיחת ארונות אלו במהלך החג.

חג שמח ומלא חירות, נתינה ואהבה לכולנו!

תגיות:פסחניקיוןנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה