חדשות מדע וטכנולוגיה

התאומות שממחישות: כולנו צאצאי נוח

לוסי ומריה הן תאומות - אבל אף אחד לא מאמין להן כשהן מספרות את זה * על האופן בו מתבטאת מורשת גנטית מעורבת תוך דור אחד, ואיך זה מסביר את סיפורי התנ"ך על נוח והמבול

אא

לוסי ומריה איילמר הן תאומות מבריטניה, אבל אף אחד לא מאמין להם שהן אחיות בכלל. ללוסי יש עור, שיער ועיניים בצבע בהיר – ולמריה, עור, שיער ועיניים בצבע כהה. איך זה קרה? אבא איילמר הוא אירופאי לחלוטין, אבל אשתו היא בת למהגר מג'מייקה. לזוג יש חמישה ילדים. לשלושת הילדים האחרים יש עור בגוונים שונים בין שני הקצוות אותם מייצגות לוסי ומריה: אחת בהירה לחלוטין, אחת כהה לחלוטין.

המכון האמריקאי לחקר הבריאה השתמש לאחרונה בסיפורן של לוסי ומריה כדי לספק הסבר לאחת הקושיות שמרבים המאמינים באבולוציה להציג. לפי התנ"ך, כל האנשים החיים היום הם צאצאים לנוח וילדיו, היחידים ששרדו את המבול. איך ייתכן לפיכך שמאותו מאגר גנים התפתחו עמים בעלי מראה שונה כל כך זה מזה?

תאומות לא דומותתאומות לא דומות

"הדי.אן.איי. של נוח ואשתו בוודאי כלל מידע ותכונות שהצירופים שלהם יצרו מגוון רחב של מאפיינים בקרב צאצאיו", מסביר חוקר המכון בריאן תומאס "ומשפחות בעלות מראה ייחודי התפזרו ברחבי העולם אחרי מגדל בבל – בדור הפלגה".

כששני אנשים מאומות או קבוצות בעלות מראה שונה זה מזה מתחתנים, התוצאה הגנטית יכולה להתבטא בדרכים מרתקות שונות, כמו זו של התאומות לוסי ומריה. מכיוון שמגוון כזה יכול לקרות, כמו במקרה של התאומות, תוך דור אחד בלבד, אין ספק שכל המגוון במראה החיצוני של העמים השונים יכול היה להתרחש בחמש הדורות שבין נוח  ודור הפלגה. 

תגיות:תאומיםבני נח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה