חדשות בארץ

אהוד אולמרט הורשע הבוקר במרמה והפרת אמונים

בזה אחר זה נפתחו נגדו תיקים ואהוד אולמרט הורשע. פרשת טלנסקי, הולילנד, וכעת פרשת "מעטפות הכסף". צפוי לערער לעליון

אא

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיעו הבוקר (שני) את אהוד אולמרט במרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. אולמרט צפוי לערער על פסק הדין.

לפני כשנתיים וחצי זוכה אולמרט בפרשת טלנסקי, אך שבעה חודשים מאוחר יותר נפתח התיק מחדש. לאחר שהורשע בפרשת הולילנד, ונידון לשש שנות מאסר, הורשע גם בפרשת מרכז ההשקעות, וכעת הורשע בתיק שמכונה "מעטפות הכסף".

השופטים סמכו את החלטתם על עדויותיה של שולה זקן, לאחר שאולמרט בחר בזכות השתיקה. "ביומני שולה זקן יש תכנים רלוונטים, הם בעלי משקל ממשי", כתבו השופטים בהכרעתם הבוקר (יום ב'), שניתנה פה אחד. "פעמיים במהלך התקופה זקן קיבלה מקופה זו. מדובר בתוספת שנתית למשכורת". הם קבעו שהיומנים וההקלטות קבילים כראיות.

אהוד אולמרט (צילום: פלאש 90)אהוד אולמרט (צילום: פלאש 90)

 היו מספיק ממצאים עובדתיים כדי להרשיע את הנאשם – סיכמו השופטים.

לפי האישום, איש העסקים משה טלנסקי העביר לאולמרט מאות אלפי דולרים בזמן שכיהן כראש עיריית ירושלים ושר התמ"ת. כמאה אלף דולרים מהסכום הגיעו במעטפות. אולמרט מצדו קידם את ענייניו האישים של טלנסקי. הכספים הופקדו במקום מיוחד אצל עורך דינו של אולמרט, ולא דווחו למדינה. לאחר שהתגלה הדבר וטלנסקי העיד, התפטר אולמרט מראשות הממשלה, והואשם בתיק זה במרמה, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

בשנת 2012 זוכה אולמרט מחמת הספק על ידי שלושה שופטים. אך הקלטות שחשפה שולה זקן, פתחו את התיק מחדש במחוזי, לאחר שהורשע ונידון לשש שנות מאסר בתיק הולילנד.

בסביבת ההגנה של אולמרט מאוכזבים: "אנו מצטערים ומאוכזבים מפסק הדין. ההחלטה התקבלה למרות שקריה הבוטים של שולה זקן בבית המשפט, ואף שצוות ההגנה הוכיח באופן חד וברור בדיונים כי זקן ערכה, מחקה ועיבדה את הקלטות באופן מניפולטיבי וכי הקלטות אינן אמינות בלשון המעטה". עוד הבהירו: "בית המשפט טעה כשבחר להתעלם משקריה המובהקים בבית המשפט ומשורה ארוכה של אמירות של בתי המשפט לאורך השנים בנוגע לחוסר אמינותה. בכוונתנו לערער על החלטה שגויה זו של בית המשפט".

תגיות:אהוד אולמרטבית המשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה