חדשות בארץ

ארדן: המפכ"ל הבא של המשטרה – ניצב בדימוס משה אדרי

השר לביטחון הפנים בחר את אדרי מבין שלושה מועמדים. מינוי המפכ"ל החדש כפוף לאישורה של הוועדה למינוי בכירים בשירות המדינה ולאישור הממשלה

המפכ"ל המיועד אדרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)המפכ"ל המיועד אדרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הודיע היום (שישי) כי החליט להמליץ בפני הממשלה על מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל.

ארדן שוחח מוקדם יותר עם שני המועמדים שהתמודדו מול אדרי על התפקיד – ניצב יורם הלוי וניצב דוד ביתן – ויידע אותם על החלטתו.

בחודש ספטמבר הודיע ארדן למפכ"ל הנוכחי, רב-ניצב רוני אלשיך, על החלטתו שלא להאריך את כהונתו. בדרך לקבלת ההחלטה על מחליפו של אלשיך, ערך ארדן ראיונות מקיפים עם שלושת המועמדים, שהציגו בפניו את התוכניות שגיבשו במידה ויתמנו לתפקיד. בנוסף לכך, התייעץ השר עם בכירים במשטרה ובמערכת הביטחון, בעבר ובהווה.

אדרי – בן 51, נשוי ואב לשלושה – מתגורר בכפר אורנים. הוא התגייס למשטרה בשנת 1990, לאחר שחרורו מצה"ל כסגן מפקד סיירת גולני. אדרי שירת במגוון תפקידי פיקוד ושטח. בין השאר הוא שימש כמפקד תחנות טייבה וכפר סבא, מפקד מרחב ירקון, מפקד יחידת אתג"ר, ראש אגף התנועה, מזכיר בטחוני וראש המטה המבצעי של השר לביטחון הפנים, וכן כמפקד על מחוזות ירושלים ותל אביב. לאדרי תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב. בשנה האחרונה הוא מכהן כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים.

מטעמו של השר ארדן נמסר כי "ניצב בדימוס משה אדרי ניחן ביכולות פיקודיות מרשימות ומוכחות יחד עם ניסיון רב שנים במגוון גדול של תפקידים במשטרת ישראל, ובבקיאות רבה באתגרים העומדים בפני המשטרה בשנים הבאות. כל אלה עושים אותו למועמד המתאים ביותר".

עוד נאמר בהודעתו של ארדן: "ניצב בדימוס אדרי הציג בפניי תוכניות מרשימות להתמודדות עם אתגרי המשטרה המרכזיים בהתאם למדיניותי, ואני בטוח שכישוריו ונסיונו הייחודי – הכולל רקע בטחוני והתמודדות עם אתגרי הטרור והביטחון האישי וגם רקע אזרחי עשיר כמפקד תחנות ומרחבים במשטרת ישראל – יאפשרו לו לעמוד במשימות הרבות ולהביא לחיזוק אמון הציבור במשטרת ישראל".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מברכת את ניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי על בחירתו לתפקיד המפכ"ל הבא של המשטרה. מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הודיע כי יסייע בידיו של המפכ"ל הנכנס ככל שיידרש על מנת לאפשר לו כניסה חלקה לטובת אזרחי מדינת ישראל, שוטרי וקציני הארגון".

ארדן הציג בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו את החלטתו. מועמדותו של אדרי תוגש לעיונה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה בראשותו של השופט בדימוס אליעזר גולדברג. בכפוף לאישורה, ולאישור הממשלה לאחר מכן, ייכנס אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה במהלך החודש הבא.

תגיות:גלעד ארדןמשטרת ישראלמשה (צ'יקו) אדרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה