חדשות בעולם

בחירות האמצע בארצות הברית: מהפך דמוקרטי בבית הנבחרים, טראמפ שמר על הרוב בסנאט

הדמוקרטים כבשו לפחות 23 מושבים בבית הנבחרים מידי הרפובליקנים והשיגו רוב בקרב 435 הצירים. הרפובליקנים הגדילו את הרוב שלהם בסנאט. נשיא ארצות הברית התקשר למנהיגת הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, ובירך אותה על ניצחון מפלגתה

טראמפ (קרדיט: שאטרסטוק)טראמפ (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

הדמוקרטים בארצות הברית יכולים היום (רביעי) לחייך: לאחר שמונה שנים בהן היו במיעוט בבית הנבחרים, על פי התוצאות הכמעט סופיות של ספירת הקולות בבחירות האמצע הם הצליחו להעביר לידיהם לפחות 23 מושבים ולהשיג רוב בקרב 435 הצירים. הסנאט, לעומת זאת, יישאר בידיהם של הרפובליקנים, והם אף צפויים להגדיל את הרוב שלהם בו: לפחות 53 מתוך 100 סנאטורים יהיו רפובליקנים.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לתוצאות: "הצלחה אדירה הלילה, תודה לכולם!". טראמפ, שהשקיע בימים האחרונים מאמצים רבים כדי למנוע את הסחף שהסתמן בסקרים לעבר המפלגה הדמוקרטית, אכן יכול לסמן לעצמו "וי" בכל הנוגע לסנאט – הבית העליון של הקונגרס, האחראי בין היתר לאשר את המינויים השונים של הנשיא. עם זאת, שליטה דמוקרטית בבית הנבחרים, הבית התחתון של הקונגרס, משמעותה כאב ראש לא קטן עבורו: הדמוקרטים ישלטו כעת בהליכי החקיקה ובכך יוכלו למנוע מהנשיא לקדם את סדר היום שלו. הם יוכלו ליזום חקירות נגדו על רקע הפרשיות השונות ששמו נקשר בהן, ואף לפתוח נגדו בהליך הדחה. הדחת נשיא בארצות הברית דורשת גם את אישור הסנאט, ולכן הרוב הרפובליקני בבית העליון אמור לספק לטראמפ 'רשת הגנה' מפני הדחה. עם זאת, בשנתיים הקרובות – עד לבחירות הבאות לנשיאות – הוא יצטרך להסתגל למציאות אחרת, בה מערכת "האיזונים והבלמים" של המשטר בארצות הברית מאלצת את הנשיא להפגין מיומנויות פוליטיות ולהגיע לפשרות.

על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, טראמפ שוחח עם ננסי פלוסי, מנהיגת הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים, ובירך אותה על הניצחון של מפלגתה בבית הנבחרים. עוד קודם לכן נשאה פלוסי נאום ניצחון בו אמרה כי מדובר ב"יום חדש לארצות הברית. הרוב הדמוקרטי יעבוד למען האזרחים האמריקנים". היא הדגישה את חשיבות שיתוף הפעולה בין המפלגות: "האמריקנים מאסו בפילוג, ורוצים שנעבוד יחד כדי לשפר את חייהם".

תגיות:דונלד טראמפבחירות בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה