חדשות בארץ

חודש לפיגוע בברקן: כוחות צה"ל כיתרו את בית המחבל

כלי תקשורת פלסטיניים העבירו בשידור חי את פעילות הכוחות בכפר שוויכה שליד טול כרם. חיילי צה"ל פרצו לבית וערכו בו חיפוש. לאחר שהתברר שהמחבל אינו בבית, הם עזבו את המקום

חיילי צה"ל בפעילות בכפר שוויכה, 20 באוקטובר (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)חיילי צה"ל בפעילות בכפר שוויכה, 20 באוקטובר (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

כוחות גדולים של צה"ל כיתרו לפני הצהריים את ביתו של המחבל אשרף נעאלווה, שביצע לפני חודש את הפיגוע באזור התעשייה בברקן. בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד.

כלי תקשורת פלסטיניים העבירו בשידור חי ברשתות החברתיות את פעילות הכוחות בכפר שוויכה שליד טול כרם. חיילי צה"ל הגיעו אל הכפר עם כלי הנדסה. הם פרצו לבית וערכו בו חיפוש, במהלכו עלו אל הגג. לאחר שהתברר שהמחבל אינו בבית, עזבו הכוחות את המקום.

בחודש שעבר, מיד לאחר הפיגוע, מיהרו כוחות הביטחון למפות את ביתו של המחבל לקראת הריסתו, אך צו ההריסה הוצא רק אתמול, וגם כעת מדובר בהריסה חלקית של שתי קומות בלבד – קומת המרתף וקומת הקרקע של המבנה, בהן התגורר המחבל. הריסת הבית אמורה להתבצע בתחילת השבוע הבא, אך למשפחתו של המחבל ניתנה האפשרות לעתור עד אז לבג"ץ.

רפי לבנגרונד, אביה של קים הי"ד, הביע שלשום את תסכולו על ההתמהמהות בהריסת ביתו של המחבל. בראיון לגלי צה"ל אמר לבנגרונד: "אני מופתע ומזועזע מההתנהלות. לא מאמין באיזו מדינה אני חי, עושים צחוק מהציבור. לא עושים שום דבר, כל אחד מטיל את האשמה על השני. לפני שהצטרפתי למשפחת השכול אפילו לא ידעתי זאת – יש 102 בתים של מחבלים שאפילו לא חשבו לגרד להם קצת את הטיח". האב השכול הבהיר: "אנחנו דורשים תשובות מהממשלה, מהשרים, מכל מי שמתעסק בביטחון – מדוע הבית של המחבל עדיין עומד, וביום שישי האחרון פלסטינים הפגינו מסביב לבית בקריאה שלא להרוס אותו? מה זו הבדיחה הזאת?".

במערכת הביטחון העריכו לאחר הפיגוע כי יידרשו מספר ימים כדי ללכוד את המחבל בן ה- 23, אך למרות המאמצים הרבים המושקעים בלכידתו הוא טרם נתפס. במהלך המצוד נעצרו קרובי משפחה של המחבל ואנשים נוספים, ונחקרו בחשד שהם סייעו לו להימלט ומחזיקים במידע אודות מקום הימצאו. חלק מבני המשפחה נמצאים עדיין במעצר, ומקורות פלסטיניים טוענים כי אביו של המחבל נעצר הלילה שוב. המחבל עזב את זירת הפיגוע כשהוא חמוש, וקיים כל העת חשש שהוא יבצע פיגוע נוסף.

מאות בני אדם השתתפו אמש, יחד עם בני משפחות לבנגרונד וחג'בי, בצעדת מחאה שהגיעה למפעל המיחזור "אלון" בו אירע הפיגוע. בני המשפחות דרשו שלא להסתפק בהריסתו החלקית של בית המחבל. איריס חג'בי, אמו של זיו הי"ד, אמרה כי צריך להרוס את כל הבית וגם לגרש את בני משפחתו של המחבל. אביה של קים הי"ד אמר: "לא עושים חצי עבודה. תדאגו שיהיה עונש מוות, זה חובה". יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, העלה את הדרישה - לה שותפים גם בני משפחותיהם של הנרצחים - להקים לזכרם אזור תעשייה חדש בשומרון.

תגיות:צה"להפיגוע בברקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה