חדשות בארץ

גרינבלט: עסקת המאה תפורסם "בקרוב"

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון אמר כי ישראל והפלסטינים לא יאהבו את כל מרכיביה של תוכנית השלום האמריקנית, והם יצטרכו להתפשר

גרינבלט (צילום: פלאש 90)גרינבלט (צילום: פלאש 90)
אא

"עסקת המאה" – תוכנית השלום של הממשל האמריקני – תפורסם "בקרוב". כך התבטא שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, על פי הדיווח אמש (מוצאי שבת) בחדשות עשר.

גרינבלט, שדיבר לפני מספר ימים בכנס סגור של האגודה למען החייל שנערך בלונדון, טען כי "אף צד לא יאהב את כל מה שכתוב בתוכנית השלום". לדבריו, הישראלים והפלסטינים יצטרכו להתפשר, "אבל אנחנו בטוחים שאם שני הצדדים יסכימו להיכנס למשא ומתן – הם יבינו למה הגענו למסקנות שיוצגו בתוכנית השלום".

בדברים - שכוונו בעיקר לאוזניהם של הפלסטינים, המסרבים בחודשים האחרונים להיוועד עם נציגי ממשל טראמפ - הפציר גרינבלט שלא להקשיב לשמועות הרבות אודות תכניה של תוכנית השלום האמריקנית: "לפני שאתם מגבשים דעה על התוכנית, קראו אותה מההתחלה ועד הסוף".

גרינבלט הבהיר כי בניגוד לניסיונות בעבר להגיע לפתרונות ביניים זמניים, התוכנית האמריקנית שתוצג בקרוב נועדה להגיע להסכם קבע: "דף המסרים הרגיל לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני לא קירב אותנו לפתרון. אנחנו מבינים שפתרונות זמניים אינם משפרים את חיי הפלסטינים אלא רק מאריכים את מעגל הסבל והאלימות".

דבריו של גרינבלט נאמרו לאחר שבתחילת השבוע שעבר הוא נפגש בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודן עמו, בין היתר, בתוכנית השלום האמריקנית. בכירי הממשל ממשיכים לשמור את הקלפים שלהם קרוב לחזה ומסרבים למסור פרטים על "עסקת המאה". יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הבהיר אמש - ולא בפעם הראשונה - כי מבחינתו אין על מה לדבר. בנאום ברמאללה, במלאת 14 שנים למותו של יאסר ערפאת, אמר אבו מאזן כי "המזימה שהחלה עם הצהרת בלפור לא הסתיימה. הצהרת בלפור אומנם עברה, אך עסקת המאה לא תעבור והעם הפלסטיני הוא שיחליט על גורלה של אדמת פלסטין".

תגיות:ג'ייסון גרינבלטעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה