חדשות בארץ

עשרות ילדים שנחשפו לחצבת בקניון זומנו לקבלת טיפול מונע

מתחילת 2018, למעלה מ- 1,800 בני אדם נדבקו בחצבת. ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול שתי הצעות חוק פרטיות שנועדו לסייע למאבק בהתפשטותן של מחלות מידבקות. הצעות החוק יועלו השבוע לקריאה טרומית בכנסת

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

כ- 80 ילדים שהגיעו ביום חמישי האחרון למרפאה בקניון בקריית אונו נחשפו לילדה חולת חצבת שטופלה במקום. כך דווח אמש (ראשון) בחברת החדשות. בעקבות החשיפה, משרד הבריאות זימן את הילדים לקבל טיפול מונע נגד הידבקות בחצבת. הילדים שהיו במסלול ההליכה של הילדה בקניון עד להגעתה למרפאה קיבלו גם הם זימון.

ידיעה זו מצטרפת לדיווח שהובא ב"ישראל היום" על למעלה מ- 2000 מתושבי אזור המרכז שנקראו בשבוע שעבר להיבדק, ובמידת הצורך לקבל חיסון נגד חצבת, וזאת לאחר שרופאת משפחה בקופת חולים לאומית בבני ברק נדבקה במחלה.

דיווח מדאיג נוסף הגיע בשבוע שעבר ממחלקת היולדות בבית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק, כאשר ילד בן 6 שחלה בחצבת הגיע עם אביו לבית החולים לבקר את אם המשפחה שילדה תינוק. הילד, שלא חוסן מעולם נגד חצבת, הצליח להתגנב לתוך המחלקה, למרות שבית החולים הוציא הוראה שלא לאפשר כניסת ילדים. 50 תינוקות ו- 15 יולדות קיבלו טיפול מונע דחוף נגד חצבת, בשל היחשפותם לסכנת הדבקה. בעקבות המקרה, חידד בית החולים את ההוראות. בהודעה שהוציא נאמר: "לאור התפרצות מחלת החצבת בדגש על ילדים, ומתוך דאגה לשלום הציבור, למאושפזים, לילודים ולאנשי הצוות, הוחלט שלא לאשר כניסה לילדים לבית החולים – למעט לטיפול רפואי. יודגש, כי ההנחיה כוללת גם לילדים שחוסנו בעבר".

על פי הנתונים העדכניים שפורסמו על ידי משרד הבריאות, מתחילת שנת 2018 למעלה מ- 1,800 בני אדם לקו בחצבת. בתחילת החודש נרשם גם, למרבה הצער, מקרה מוות ראשון מהמחלה, כאשר תינוקת בת שנה וחצי מירושלים נפטרה בבית החולים "שערי צדק" בירושלים. התינוקת לא חוסנה נגד חצבת, וגם שניים מאחיה שלא חוסנו פיתחו תסמיני חצבת.

במשרד הבריאות מציינים כי למעלה מ- 90% ממקרי ההידבקות בחצבת אירעו בגלל אי התחסנות, ומגע עם אוכלוסייה שלא התחסנה, ומדגישים כי הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע הידבקות במחלה היא על ידי קבלת חיסון. יעילות החיסון במניעת חצבת גבוהה מאד – כ- 97% לאחר קבלת 2 מנות חיסון. החיסון מקנה הגנה החל משבועיים ממועד קבלת החיסון וממשיך להגן עשרות שנים לאחר קבלתו.

ובתוך כך, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול את הגשתן לקריאה טרומית בכנסת של שתי הצעות חוק פרטיות שנועדו לסייע למאבק בחצבת: האחת, של חברי הכנסת שולי מועלם ויואל חסון, קובעת כי משרד הבריאות יחויב לנהל מעקב אחרי ילדים שלא חוסנו, ולערוך מסע הסברה מסודר מול הוריהם כדי להעמידם על חשיבות החיסונים. במידה וההורים יסרבו לחסן את ילדיהם, החוק מציע לשלול מהם נקודת זיכוי במס - סנקציה כלכלית ששוויה כ- 2,000 שקלים בשנה. הצעת החוק השנייה, של חברת הכנסת מירב בן ארי, קובעת כי במקרה של התפרצות מחלה, מוסדות החינוך בארץ יחויבו לאסור את כניסתם של בני אדם שלא חוסנו. הצעות החוק יועלו השבוע לדיון בכנסת.

תגיות:הצעת חוקחצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה