חדשות בארץ

סוכלה הברחת ציפורים נדירות מאיטליה לישראל

בתחילת השבוע נתפסו שני נוסעים שניסו להבריח 8 ציפורים נדירות מסוג גולדן פינק בשווי כולל של כ- 106 אלף שקלים. הציפורים, כך על פי המשטרה, הוחזקו בכלוב שהוסלק בתוך אחת המזוודות. בסיום החקירה הועברו הציפורים למשרד החקלאות להמשך טיפול

אא

ממילאנו שבאיטליה לשדה התעופה עובדה: שוטרי משמר הגבול תפסו שני נוסעים שבמזוודתם אותר כלוב עם שמונה ציפורים נדירות. השניים, בשנות ה- 50 לחייהם, נתפסו בשדה התעופה עובדה עם נחיתתם ארצה מטיסה שיצאה ממילאנו שבאיטליה.

 תחילתה של הפעילות במידע מודיעיני שהתקבל אודות כוונות להבריח ציפורים נדירות מאיטליה לישראל. הפעילות כללה שיתוף פעולה עם פקחי רשות הטבע והגנים, שיחד ביום ראשון (25.11.18) הגיעו לשדה התעופה בעובדה, איתרו את השניים, ובבדיקת כבודתם נמצאו הציפורים בכלוב שהוסלק באחת המזוודות.

הגולדין פינק, ציפור בצבעי צהוב וכחול, נפוצה בקרב מגדלים וכחיית מחמד, ובטבע הפתוח מספרן מצומצם מאוד. מוצאה הוא באוסטרליה, ועם השנים פותחו לציפור מוטציות שונות בעיקר במגוון צבעי הציפור.

ברשות הטבע והגנים מציינים שציפורי גולדין פינק נחשבות על פי החוק בישראל כחיות בר וערכי טבע מוגנים, ועל כן ייבוא וסחר בהן מחייב היתר ייעודי לכך מטעם הרשות. השניים נתפסו כאמור בשדה התעופה עובדה עם נחיתתם בישראל מטיסה שיצאה ממילאנו שבאיטליה.  עם תפיסתם הם עוכבו לחקירה על ידי פקחי רשות הטבע והגנים, "ובעקבות המקרה יפעלו ברשות לפתוח נגדם הליך משפטי על מנת למצות עימם את החוק", כך על פי המשטרה. כמו כן, עם סיום החקירה הועברו הציפורים למשרד החקלאות להמשך טיפול.

"תופעת הברחת ציפורים, בניגוד לחוק, וללא ההיתרים הנדרשים היא תופעה מוכרת, שהרשות יחד עם גופי אכיפה נוספים, פועלים מסביב לשעון על מנת למגרה", אומר השבוע ערן היימס, מנהל מרחב ערבה ברשות הטבע והגנים. היימס מציין שכדי להבריח את הציפורים מהארץ ולארץ ננקטות שיטות שונות, "פסולות ואכזריות לטובת מסחר לא חוקי ובצע כסף. שיתוף הפעולה עם גופי האכיפה ביניהם משטרת ישראל, אנשי המכס, המשרד להגנת הסביבה ומשרד החקלאות הוא מבורך והכרחי לטובת צמצום התופעה".

תגיות:ציפוריםהברחהאיטליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה