חדשות בארץ

צפו: נתניהו ביקר בתרגיל הקומנדו

עוצבת הקומנדו עורכת בימים אלה תרגיל רחב היקף, הכולל בין היתר תרחיש של לחימה במקביל מול החמאס והחיזבאללה. ראש הממשלה צפה בכוחות במהלך התרגיל ולאחר מכן שוחח עם הלוחמים

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ביקר אמש (שלישי) בתרגיל עוצבת הקומנדו יחד עם הרמטכ״ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, ובכירים נוספים.

נתניהו שמע סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד עוצבת הקומנדו, אלוף משנה קובי הלר ובכירים אחרים. הוא צפה בכוחות במהלך התרגיל והוצגה בפניו תצוגת אמצעי לחימה מתקדמים. בהמשך שוחח ראש הממשלה עם הלוחמים המשתתפים בתרגיל. הוא אמר להם כי "התיקון הגדול ביותר לאנטישמיות הוא מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל. פעם היינו עלה נידף ברוח והיו יכולים לטבוח בנו - היום יש לנו את כוח המענה".

"אנחנו גוברים על האויבים שלנו בעוצמה בלתי רגילה וברוח בלתי רגילה שאני רואה כאן", הוסיף ראש הממשלה. "אני גאה בכם ומאמין בכם ועם ישראל מאמין בכם. תמשיכו להצליח, תשמרו על המדינה, תשמרו על עצמכם ותשמרו האחד על השני".

(וידיאו: לע"מ)

עוצבת הקומנדו, שהוקמה לפני שלוש שנים, עורכת בימים אלה תרגיל רחב היקף המתנהל בחלקים שונים של המדינה. בתרגיל משתתפות יחידות העוצבה – דובדבן, מגלן ואגוז. החיילים עושים שימוש ביכולות מיוחדות ומתקדמות ומתרגלים מגוון של תרחישים משתנים ומורכבים, ביניהם גם לחימה בשתי זירות לחימה שונות –  במרחב רצועת עזה מול החמאס ובגזרת הצפון מול החיזבאללה. התרגיל כולל שיתוף פעולה רחב עם חיל האוויר. במסגרת זו תורגלו הסקת כוחות ותקיפת מטרות רחבה בסיוע קרוב לכוח. העוצבה התאמנה, בין היתר, גם על מעבר בין תאי שטח וגזרות לחימה, לוחמה בשטח פתוח ובשטח בנוי.

(וידיאו: דובר צה"ל)

ובתוך כך, ועדת הכספים אישרה היום העברה תקציבית חריגה לטובת תקציב הביטחון בסך של כ- 1.3 מיליארד שקלים. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת משה גפני, אמר כי הוא נחשף לפרטים ו"מדובר בהעברה חיונית לביטחון ישראל". הוא הוסיף כי פרטים אודות ההעברה יינתנו בוועדה המסווגת, שדיוניה אינם פומביים.

תגיות:קומנדו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה