חדשות בארץ

צפו: חטיבת כפיר מתכוננת למלחמה מול החמאס

חיילי החטיבה התאמנו על מגוון תרחישי לחימה בזירה הדרומית, שכללו את תרגולו של תמרון קרקעי בעזה, לחימה בבנייני רבי קומות ובאזורי בנייה צפופים, וכן קרבות בתוך מנהרות טרור

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

חטיבת כפיר קיימה השבוע תרגיל נרחב, שסיכם את תקופת האימון אותו עברו לוחמיה בחודשיים האחרונים.

במהלך התרגיל החטיבתי, התאמנו החיילים על מגוון תרחישי לחימה בזירה הדרומית. התרגיל כלל, בין היתר, מהלך של תמרון קרקעי בעזה והתמודדות עם אויב המדמה את החמאס.

הלוחמים נדרשו להתמודד עם לחימה מול האויב בבניינים רבי קומות ובאזורי בנייה צפופים. הם תרגלו גם קרבות בתוך מנהרות טרור, שדומו בעזרת תעלות ביוב של שכונות הנבנות בימים אלו.

כמו כן תורגלו יכולות הלחימה של החיילים בשטח בנוי ומבוצר, ירי וצליפה, פריצה וחבלה. במסגרת התרגיל קיימה החטיבה שיתופי פעולה עם כוחות הנדסה, שריון, תצפיות, אש ויחידת עוקץ.

שבוע לפני התרגיל החטיבתי התקיים אימון פלוגות, שבחן את יכולתם של הלוחמים בלחימה בזירות השונות ובאתגרים שונים כמו התבצרות אויב בתוך אוכלוסייה, ויכולת פגיעה ודיוק במחבלים. בנוסף, סיירת חרוב פעלה לראשונה במתכונתה החדשה, במסגרתה חיילי הסיירת עוברים הכשרה ייחודית ללחימה בשטח בנוי, סביבה אזרחית ויכולות נוספות.

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, ביקר במהלך השבוע בתרגיל ושוחח עם מפקדי הגדודים והסיירת על תהליך שיפור הכשירות המבצעית של החטיבה ומוכנותה למלחמה הבאה, תוך שימת דגש על היכולות המיוחדות של החטיבה בכלל ושל סיירת חרוב בפרט.

"במהלך תקופת האימון, הקפדנו על תרגול ברמה גבוהה תוך יצירת דימוי קרוב ככל הניתן למציאות", אמר מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה ציון רצון. הוא ציין כי לוחמי החטיבה שיפרו את יכולותיהם במיומנויות בלוחמת השטח הבנוי, הפריצה, החבלה והלחימה מול הטרור: "אני בטוח כי לאחר כחודשיים של אימון אינטנסיבי, אנו כחטיבה כשירים יותר עבור המערכה הבאה ומוכנים יותר לקראת האויב אשר נפגוש בזירות בהן אנו פועלים".

(וידיאו: דובר צה"ל)

תגיות:צה"לאימון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה