חדשות בארץ

החוק לגירוש משפחות מחבלים: מנדלבליט מתנגד, נתניהו תומך

היועץ המשפטי לממשלה דחה את הטענות לפיהן עמדתו נגד החוק פוגעת בביטחון המדינה. ראש הממשלה מצידו אמר כי גירוש משפחות מחבלים הינו כלי אפקטיבי ש"תועלתו עולה על נזקו"

מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוציא היום (שני) הודעה בה הבהיר כי הוא מתנגד באופן נחרץ להצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים.

ועדת השרים לחקיקה אישרה אמש לקדם את הצעת החוק, אותה יזם חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי). על פי החוק המוצע, לאלוף פיקוד המרכז תהיה הסמכות לגרש בני משפחות של מחבלים לאזור אחר ביהודה ושומרון בתוך שבעה ימים ממועד ביצועו של פיגוע.

לאישור בוועדת השרים לחקיקה קדם דיון בקבינט המדיני-ביטחוני, אליו הגיע מנדלבליט עם משפטנים נוספים. על פי הדיווחים שיצאו מהישיבה, היועץ המשפטי לממשלה אמר כי החוק לגירוש משפחות מחבלים אינו חוקתי, וכי לא ניתן לגרש משפחות מחבלים שלא בהכרח ידעו על כוונת המחבל לבצע את זממו.

בהודעתו הרשמית היום הסביר מנדלבליט כי הצעת החוק מהווה "פגיעה קשה בחירותם ובקניינם של בני המשפחה המיועדים לגירוש, וזאת בגין מעשה של בן משפחה אחר וללא הוכחת מסוכנות מהם עצמם. לכן קיימת מניעה חוקתית לקידום החקיקה המוצעת". היועץ המשפטי לממשלה הוסיף כי "ההצעה מעוררת קשיים משמעותיים במישור הבינלאומי".

בהודעה שיצאה ממשרדו של מנדלבליט, הגיב היועץ לטענות שנשמעו בימין לפיהן עמדתו זו פוגעת בביטחון המדינה. "טענות כאלה ואחרות, כאילו עמדת היועץ המשפטי לממשלה פוגעת כביכול בביטחון המדינה, משוללות כל יסוד. היועץ המשפטי לממשלה ונציגיו פועלים יד ביד עם גופי הביטחון בסיוע לדרג המדיני בשמירה על ביטחון המדינה, תוך עמידה על אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הפועלת על פי דין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום, בישיבת סיעת הליכוד, להחלטת ועדת השרים לחקיקה לקדם את החוק השנוי במחלוקת. על פי דיווחים שיצאו מחלקה הסגור של הישיבה, הגדיר נתניהו את גירושן של משפחות מחבלים כ"כלי יעיל" והוסיף: "לדעתי תועלתו עולה על נזקו. המשפטנים אומרים שזה נוגד את ההלכה המשפטית כפי שהיא מוגדרת, והדבר הזה בוודאות יאותגר משפטית בהמשך, אבל אין לי שום ספק באפקטיביות של הכלי הזה".

בנוגע להריסת בתי מחבלים, אמר נתניהו בחלקה הפתוח של הישיבה: "אנחנו עושים הכל כדי להחריב להם את הבתים, אני בודק כרגע את הנוהל. נראה אם אפשר לעשות משהו עם המגבלות המשפטיות". ראש הממשלה הוסיף: "אנחנו מוקפים באסלאם קיצוני, ושומרים על עצמנו כאי מופלא של שקט, שלצערי הוא לא תמיד מושלם"

תגיות:אביחי מנדלבליטגירוש משפחות מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה