חדשות בארץ

דיווח: המחבל מהפיגוע בגבעת אסף – אחיו של המחבל מהפיגוע בצומת עפרה

מקורות פלסטיניים טוענים כי מבצע הפיגוע בצומת גבעת אסף הוא עאסם ברגותי, אחיו של סאלח ברגותי שביצע את הפיגוע בכניסה לעפרה

זירת הפיגוע בצומת גבעת אסף (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)זירת הפיגוע בצומת גבעת אסף (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

משפחה של טרוריסטים: מקורות פלסטיניים טוענים כי המחבל שביצע ביום חמישי שעבר את הפיגוע בצומת גבעת אסף הוא עאסם ברגותי, אחיו של המחבל סאלח ברגותי שביצע מספר ימים קודם לכן את הפיגוע בצומת עפרה. כך דווח היום (חמישי) בכאן ב'.

בפיגוע בכניסה ליישוב עפרה נפצעו שבעה בני אדם, ביניהם שירה איש-רן שהייתה בחודש השביעי להריונה. היא נפצעה באורח קשה, והרופאים נאלצו לבצע ניתוח חירום וליילד את התינוק, שנפטר כעבור מספר ימים. סאלח ברגותי חוסל על ידי כוח ימ"מ ביום רביעי שעבר. למחרת בבוקר הגיע אחיו, עאסם ברגותי, ברכב אל הטרמפיאדה בצומת גבעת אסף ופתח באש לעבר חיילים ואזרחים שהיו במקום. בפיגוע נהרגו שני חיילי צה"ל, יוסף כהן ויובל מור-יוסף הי"ד. חייל נוסף, נתנאל פלבר, מאושפז במצב קשה מאוד. צעירה תושבת בית אל נפצעה אף היא באורח קשה, אך במצבה חל שיפור.

עאסם ברגותי, איש חמאס בן 32 מכובר, ישב כעשר שנים בכלא בישראל ושוחרר לפני תשעה חודשים. כוחות הביטחון מנהלים אחריו מצוד נרחב. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע שלשום לזירת הפיגוע, אמר כי "זו רק שאלה של זמן" עד שהמחבל ייתפס: "נבוא איתו חשבון כפי שבאנו עם האחרים. הטרור הפלסטיני לא יעקור אותנו מכאן, המקום הזה הוא לב המולדת שלנו".

למשפחת ברגותי לדורותיה עבר של טרור עם דם על הידיים. אביהם של שני המחבלים, עומר ברגותי, נידון יחד עם אחיו נאיל למאסר עולם על רצח נהג האוטובוס מרדכי יקואל בשנת 1978. הוא שוחרר ב- 1985 בעסקת ג'יבריל, אך בעשורים שחלפו מאז נעצר פעמים רבות במעצר מנהלי. נאיל ברגותי – ותיק האסירים הפלסטיניים בכלא הישראלי – שוחרר ב- 2011, במסגרת עסקת שליט, אך הוחזר לכלא ב- 2015.

תגיות:פיגועגבעת אסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה