כתבות מגזין

סטודנטים במכללת עזריאלי ירושלים: "עץ האשוח בקפיטריה פוגע ברגשותינו"

עץ האשוח הוצב לרגל חג המולד הקרב. סטודנטים מתרעמים: "במכללה יש צביון יהודי. אם היינו לומדים בבית לחם – אף אחד לא היה מציב לכבודנו חנוכייה". בעקבות פניית הידברות אומרים במכללה: "נבחן את מיקומו של העץ, תוך התחשבות ברגשות מירב ציבור הסטודנטים במכללה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סטודנטים במכללה אקדמית עזריאלי להנדסה בירושלים מתרעמים על ההחלטה להציב עץ אשוח בקפיטריה. הסטודנטים טוענים שמדובר במכללה בעלת צביון יהודי, וההחלטה הצבת עץ אשוח במרחב הציבורי מקוממת ופוגעת ברגשותיהם הדתיים כיהודים.

"אני תמהה אם הייתי לומד בבית לחם – האם מישהו מההנהלה היה מכבד את רגשותיי כיהודי ומציב חנוכייה בחג החנוכה", אומר השבוע אחד הסטודנטים. "יש במכללה מקום לתפילה עבור חלק מהסטודנטים שמשתייכים לדת המוסלמית. אף אחד לא מתרעם על כך, בגלל שזה לא נעשה בפרהסיה. לנו מובן שצריך לכבד את דתם ולאפשר להם להתפלל במקום מכובד ומסודר. אבל להציב עץ אשוח במרחב הציבורי , זאת פגיעה ברגשות שלנו כיהודים, ובפרט כיהודים מאמינים".

סטודנט נוסף הבהיר: "אני אומר את זאת מפורשות -  אני לא רוצה להיכנס לקפיטריה ולראות עץ אשוח. עם כל הכבוד אנחנו חיים במדינה יהודית, ולומדים במוסד שהוא יהודי. מבחינתי יש גבול לפלורליזם. שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה במרחב הפרטי שלו, אבל להציב עץ אשוח במרחב הציבורי – במרכז הקפיטריה - זה כבר לא בא בחשבון. עץ האשוח הוא סממן מובהק של הדת הנוצרית וכל מי שמנסה לאזרח אותו – טועה ומטעה".    

ממכלת עזריאלי נמסר: "עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים הינה מכללה ציבורית, אשר בה ציבור סטודנטיות וסטודנטים רחב, המייצג את מגוון האוכלוסיות במדינת ישראל.

המכללה משתתפת זו השנה השנייה במיזם נשיא המדינה - "תקווה ישראלית באקדמיה", במסגרתו באים לידי ביטוי כלל גווני הרב תרבותיות בחברה הישראלית. לבקשת מחלקת אוכלוסיות באגודת הסטודנטים, אישרנו הצבת עץ אשוח לרגל חגיגות חג המולד, בדומה להצבת החנוכייה בחג החנוכה.

המכללה רואה עצמה בית לכלל הסטודנטים, הסגלים, בני הנוער והקבוצות השונות המבקרות בה באופן שגרתי. להוות בית לכלל הסטודנטים, משמע הכרת והכלת מגוון הדתות והאמונות הקיימות במכללה. עולם הערכים שאנו מנסים להנחיל כמוסד, הנו כבוד הדדי, יחס אישי ומחויבות, ואנו מצרים על כך שציבור מסוים רואה בכך פגיעה על רקע דתי. נבחן את מיקומו של העץ, תוך התחשבות ברגשות מירב ציבור הסטודנטים במכללה".

הצבת עץ חג אשוח היא מנהג נוצרי המתקיים על ידי נוצרים בכל רחבי העולם לקראת חג המולד. כבר שנים רבות שניטשים ויכוחים מרים סביב הסוגיה, ובמקומות ציבוריים שונים הוא מהווה סלע מחלוקת. רק בשנה שעברה עוררה זעם החלטת עיריית ירושלים לחלק עצי אשוח לתושבי העיר הנוצרים.  לפני כשנתיים הוציאה הרבנות הראשית בירושלים הנחייה לפיה אין להציב עץ אשוח בבתי מלון בעיר.  

לפני כשלושה שבועות התחולל ויכוח סוער ברשת סביב הניסיון לקדם יוזמה הפרטית להציב עץ אשוח ברחבת עיריית ראשון לציון או במדרחוב רוטשילד, לטובת קהילת עולי מדינות ברית המועצות שחוגגים את הנוביגוד (חג לציון המעבר של השנה האזרחית). היוזמה לא יצאה לפועל.

חבר מועצת העיר, ג'מיל שמואל, הבהיר בשעתו: "לא היינו נותנים ליוזמה כזאת לצאת לפועל. מלבד הציבור החרדי בעיר - שמבחינתו יוזמה כזאת בוודאי מפריעה -  יש ציבור מסורתי שגם לו זה צורם ומפריע לראות סממן של עבודה זרה במרחב הציבורי. לכל יהודי דבר כזה מפריע – זה דבר בסיסי. עם כל הכבוד, אנחנו חיים במדינה יהודית ופה נחגוג ונציין את החגים שלנו".

תגיות:סטודנטיםעץ האשוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה