חדשות בעולם

טורקיה נערכת למבצע צבאי לשחרור העיר מנביג’ הסורית מהכורדים

שר החוץ של טורקיה אמר היום (יום שלישי) שארצו תחצה את נהר הפרת בצפון סוריה מזרחה. ברשתות החברתיות החלו להופיע דיווחים על תחילת המבצע הצבאי להשתלטות על העיר הסורית, אבל אין לכך עדיין אישור רשמי. "אם טורקיה אומרת שהיא תיכנס, היא תיכנס", אמר שר החוץ בתדרוך לכתבים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אפקט הנסיגה האמריקאית מסוריה: על פי דיווחים זרים צבא טורקיה שולח טנקים לגבול, ובעלי בריתו הסורים מתאספים סביב העיירה מנביג' לקראת פתיחת המבצע נגד הכורדים. שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושולו, אמר היום (יום שלישי) שארצו נחושה לחצות בהקדם האפשרי את נהר הפרת בצפון סוריה מזרחה. מדובר במבצע צבאי נגד הכורדים שלא יצא לפועל על רקע הכרזת ארצות הברית כי תסיג בקרוב את חייליה מסוריה. "אם טורקיה אומרת שהיא תיכנס, היא תיכנס", אמר צ'בושולו בתדרוך לכתבים.

טורקיה רואה ב-YPG - המיליציה הכורדית - ארגון טרור בשל קשריו למורדים בתוכה. תפקידם של הכורדים בחיסול רוב דאעש בסוריה ובעיראק היה מכריע. כבר לפני שבועות אחדים הודיעה טורקיה שהיא מתכוונת לפתוח במבצע נגד המיליציה, כדי לסלק אותה מצפון סוריה. כאמור, היא השעתה את היציאה למבצע אחרי הודעת ארה"ב על הסגת החיילים האמריקנית.

בתוך כך נודע שמרכז המעקב הסורי לזכויות האדם מדווח על כוננות חסרת תקדים באזור העיר מנביג' - מזרחית לחלב – לקראת המבצע לשחרור העיר מידי הכוחות הכורדיים. בנוסף ישנם דיווחים סותרים לגבי תחילתו של המבצע להשתלטות על האזור שנמצא ממזרח לנהר הפרת מידי הכוחות הכורדיים.

החלטתו הפתאומית של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בשבוע שעבר להסיג בקרוב את חייליו מסוריה הותירה למעשה את הלחימה נגד כיסיו האחרונים של דאעש בסוריה בידיה של טורקיה. בכך ניתנה גם לגיטימציה לטורקים לפלוש לאזורים שבהם שולטים הכורדים בצפון סוריה. על רקע הודעתו של הנשיא טראמפ על הנסיגה המתוכננת, טענו בכירים כורדים שמדובר בבגידה אמריקנית. גם בכירים בארה"ב הזהירו מההשלכות שיהיו להחלטת טראמפ על האמינות של ארה"ב בעיני בעלי בריתה במזרח התיכון בטווח הארוך.

אמש דווח שעל רקע הנסיגה האמריקנית הצפויה מתגבר הפלג של המורדים הסורים, הזוכה לתמיכת טורקיה, את כוחותיו באזור העיירה מנביג' שבצפון סוריה, עיירה הכבושה על-ידי הלוחמים הכורדים.  "הארגון הסורי למעקב אחר זכויות אדם", שדיווחיו נחשבים אמינים יחסית, דיווח שטורקיה הורתה למורדים להתחיל את המבצע במנביג' בתוך שעות. במקביל ממשיך הצבא הטורקי לפרוס טנקים, ארטילריה וציוד נוסף בגבול, ובאזור שנמצא בשליטתה של טורקיה בצפון סוריה.

תגיות:טורקיהמבצע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה