חדשות בארץ

סקר: הליכוד – 31, גנץ – 15, המחנה הציוני מתרסקת

סקר שהתפרסם הבוקר מצביע על כך שלמרות שגנץ לא הציג את מצע מפלגתו, אילו הבחירות היו מתקיימות כיום הוא היה מקבל 15 מנדטים

  • י"ט טבת התשע"ט
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר (חמישי) מתפרסם סקר "ישראל היום" שנערך באמצעות מכון "מאגר מוחות" מצביע על כך שאם הבחירות היו מתקיימות היום, היתה מפלגת הליכוד מקבלת 31 מנדטים.

עוד מצא הסקר כי מפלגתו החדשה של הרמטכ"ל לשעבר בני בנץ היתה מקבלת 15מנדטים, ומפלגת המחנה הציוני תקבל 7 בלבד.

עוד עולה מן הסקר כי הרשימה הערבית המשותפת תקבל 12 מנדטים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד והבית היהודי מקבלות 11 מנדטים כל אחת, יהדות התורה - 7, גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס – 6 מנדטים, כולנו ומרץ – 5 כל אחת, ש"ס וישראל ביתנו – 4 כל אחת. מפלגתו של משה יעלון, שאותה השיק השבוע, לא עוברת על פי הסקר את אחוז החסימה.

בתוך כך, הסקרים המנבאים את התרסקותה של מפלגת המחנה הציוני מוביל כמה מחברי הכנסת לבחון אפשרות להתפלג מהמחנה הציוני ולהצטרף למרצ. על פי הפרסומים, אתמול התכנסו חברי הכנסת איתן כבל, איילת נחמיאס-ורבין, יוסי יונה, נחמן שי ומיקי רוזנטל, במתחם הכנסת, כאשר הם דנים בנושא.

יצוין כי מאחר שדרוש רוב של לפחות 8 חברי כנסת כדי להתפצל מהסיעה הקיימת וטרם הושג הרוב, הבינו הח"כים כי סיכויי המהלך אינם גבוהים.

נוסף על כך, הח"כים הכחישו את הפרסומים. ח"כ אילת נחמיאס-ורבין כתבה: "שמועות זה חלק טבעי מעבודה פוליטית. לא משנה כמה ננסה להתחמק, מייד יהיה מי שיעלה ספקולציות... רק מי שמעולם לא הקשיב למילה שיוצאת מפי, יכול להאמין בשמועה מופרכת כמו מעבר שלי למרצ".

בחשבון הטוויטר שלו כתב איתן כבל: "אני מבקש להבהיר, הפרסום היום פשוט איננו נכון ולא היה נכון מעולם. לא היתה כוונה ואין לי כוונה לעבור למרצ וזאת מבלי להמעיט מכבודה של מרצ. להד"ם".

נחמן שי פרסם אף הוא הכחשה. "לכל מי ששאל, אני לא מתפצל. לאזרחי ישראל ניתנת הזדמנות לבחור ממשלה אחרת וראש ממשלה, שאני מקווה שהוא יהיה אבי גבאי, כדי שנוכל להעניק סוף סוף לאזרחים דרך אחרת", כתב.

תגיות:סקרהליכודהמחנה הציוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה