חדשות יהדות

"האיר פנים לכל אדם": הרב עזריה בסיס, רבה של ראש העין, הלך לעולמו

הרב עזריה בסיס זצ"ל, רבה הראשי של ראש העין וחבר מועצת הרבנות הראשית לשעבר, נפטר והוא בן 74 בפטירתו. בימים האחרונים הדרדר מצבו ורבים התפללו לרפואתו

  • כ"ד טבת התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אבל כבד בראש העין: הרב עזריה בסיס זצ"ל, רבה הראשי של העיר, נפטר לבית עולמו. הרב, בן 74  בפטירתו היה תלמיד חכם גדול ובעבר כיהן כחבר מועצת הרבנות הראשית.

הרב זצ"ל נולד ברדאע שבתימן לרב יחיא בסיס. בהיותו בן 5, בשנת 1950, עלו הוריו לישראל במסגרת מבצע "על כנפי נשרים" והשתקעו בראש העין. בבחרותו למד בישיבת פוניבז' והתקרב לראש הישיבה הרב אלעזר מנחם מן שך זצ"ל.

במשך 5 שנים, משנת תשס"ג ועד שנת תשס"ח, היה חבר במועצת הרבנות הראשית. בשנות ה-80 שימש הרב בסיס כרב שכונה בראש העין וכרב היישוב בית דגן. כאשר נפטר רבה של ראש העין, הרב דוד חג'בי זצ"ל, נבחר הרב בסיס לשמש כרב העיר. את התפקיד מילא במסירות במשך 24 שנים.

הרב זצ"ל הוא היה עוסק רבות במענה לשאלות הלכתיות מהארץ ומחו"ל, ותשובותיו קובצו ופורסמו בספרי שו"ת 'בית העזרי'.

הרב הראשי לישראל הראשון לציון רבי יצחק יוסף אמר: "קיבלתי בצער רב את הידיעה המכאיבה על פטירתו של הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל, רבה של ראש העין מוותיקי רבני ישראל וממנהיגיה הבולטים של עדת יוצאי תימן. הציבור בישראל איבד היום את אחד מטובי הרבנים אשר האיר פנים לכל אדם והיה בקי בכל חדרי תורה ומפורסם בענוותנותו ובצדקותו, מי יתן לנו תמורתו. תנחומי למשפחתו ולכל תלמידיו ושומעי לקחו הרבים".

תגיות:ברוך דיין האמתפטירההרב עזריה בסיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה