סיפורי אמונה

"אני אשמה בפטירתו של בעלי", התייסרה האלמנה, ונדהמה למשמע תשובתו של הגרש"ז אוירבך

האלמנה שהגיעה שבורה ומיוסרת אל ביתו הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל, נדהמה לשמוע את שלושת הדברים שהורה לה לעשות

אא

אל ביתו של הרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל נכנסה אישה אלמנה, והשיחה את צערה בפניו: "בתקופת חייו האחרונה, היה בעלי חולה מאוד. אמנם התאמצתי בכל כוחי לסייע ולהקל עליו, אך אני חשה נקיפות מצפון מייסרות. אני חושבת שאם הייתי מתמסרת אליו יותר ומטפלת בו טוב יותר – אולי היה מתאושש ממחלתו ומבריא. אני חשה שאני אשמה בפטירתו". האלמנה שאלה את הרב כיצד ביכולתה לכפר על כך.

הרב אוירבך האזין ברוב קשב לדברים, והשיב: "אם תרצי לעשות דבר טוב באמת, דבר שירבה זכויות לבעלך בעולם העליון יותר מכל זכות בעולם – קיימי נא את שלושת הדברים הבאים", אמר, והאלמנה הטתה אוזן קשובה לדבריו.

"הדבר הראשון הוא כזה", אמר הרב, "מיד כשתצאי מכאן, תלכי לחנות המשחקים, וקני לכל אחד מילדייך משחק חדש, גדול ויפה.

"הדבר השני - קבעי לך מנהג מהיום והלאה: ללכת לטיול עם הילדים פעם בשבוע למקום טוב לעיניים ונחמד למראה, אשר שם יוכלו להתרענן ולהחליף כוחות חדשים.

"הדבר השלישי - למרות הקושי הרב, נסי להתגבר בכל כוחותייך על רגשות העצב כדי להכניס רוח שמחה בתוך ביתך.

האישה נדהמה. בבואה לביתו חשבה שיורה לה תיקונים וחומרות שונות, והנה – הפלא ופלא. הרב, שהבחין בתמיהתה, השיב לה בנועם לשונו: "בזוהר הקדוש (חלק ב, רעא) כתוב: 'ברא מזכה אבא', כלומר: אם הבנים הולכים בדרך הישר, הרי זו זכות גדול לאב בעולם העליון, היושב שם ומסתכל על בניו ההולכים בדרך אשר ציווה ה'. והמציאות מוכיחה כי ילדים שהם שמחים ורגועים – לומדים ביתר התמדה ונוהגים יותר בדרך הנכונה, כשאיפת הוריהם ומוריהם, והם מצליחים יותר בכלליות.

"ובכן, אם תקיימי את ההנהגות שהצעתי לפנייך – הרי יגדלו בניכם נאמנים לה' ולתורתו, ומזה תצא נחת רוח הכי גדולה לאביהם בעולם העליון, הרבה יותר משאר תיקונים וסיגופים", סיים גדול הדור את דבריו.

הרב זמיר כהן - הורים, אל תלחיצו את הילדים:

תגיות:בית דין של מעלהנשיםזכיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה