חדשות בארץ

חוזה עתק לאלביט מערכות: תספק תחמושת לזרוע היבשה של צה"ל

שווי החוזה כ- 1.25 מיליארד שקל. הוא צפוי להבטיח ודאות כלכלית למהלך הלאומי להעברת מפעלי תעש לדרום הארץ

תמונת אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)תמונת אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
אא

מנהל הרכש במשרד הביטחון הודיע הבוקר (ראשון) כי השלים עסקת רכש עם חברת אלביט מערכות לאספקת תחמושת לצה"ל.

שוויו של החוזה כ- 1.25 מיליארד שקל (כ- 333 מיליון דולר). במסגרתו, תספק אלביט תחמושת מסוגים שונים לזרוע היבשה בצה"ל וליחידות החי"ר השונות. תחילת אספקת התחמושת תחל בשנת 2026, והיא תשתרע על פני 5 שנים, עד שנת 2030.

חוזה הענק הינו חלק מיישום ההסכם להפרטת חברת תעש מערכות והמשך לסיכום הרב-שנתי שנחתם בשנת 2016 בין משרד הביטחון לחברת תעש – שהייתה אז בבעלות ממשלתית – לאספקת תחמושת לצה"ל החל משנת 2020. שני ההסכמים נועדו לחדש את המלאים של צה"ל, כחלק מתוכנית ההצטיידות הצבאית בעשור הבא.

כזכור, בסוף חודש נובמבר 2018 נחתם ההסכם למכירת תעש לאלביט מערכות, בתום הליך ארוך שהחל בשנת 2013. בהסכם נקבע כי אלביט תשלם למדינה כ- 1.8 מיליארד שקלים עבור תעש, מתחמי תעש ברמת השרון וטירת הכרמל יפונו, ואלביט תעביר את פעילותם למפעלים שיוקמו במתחם רמת בקע שבנגב. ממשרד הביטחון נמסר כי החוזה החדש צפוי להבטיח ודאות כלכלית להצלחת מעברם של המפעלים לדרום. התחמושת שתסופק על פי חוזה זה תיוצר כבר במפעלים החדשים של אלביט ברמת בקע.

ראש מינהל הרכש במשרד הביטחון, אבי דדון, אמר כי "ההסכם הוא בבחינת WIN-WIN למערכת הביטחון ולמדינת ישראל. בראש ובראשונה הוא מבטיח מלאי תחמושת ורצף אספקה לכלל יחידות זרוע היבשה לשנים ארוכות קדימה, ובנוסף הוא תומך במהלך הלאומי להעברת מפעלי תעש לנגב. מהלך זה יפנה שטחים יקרים לבנייה במרכז הארץ וייצר אלפי מקומות עבודה חדשים בפריפריה".

 

תגיות:אלביט מערכותמשרד הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה