מעניין

תינוקת הנס: הלב פסק לפעום למשך 22 דקות, ואז קרה דבר שאיש לא ציפה לו

תינוקת בת חמישה ימים שלבה פסק לפעום למשך 22 דקות ארוכות, חוגגת שנה של נצחונות קטנים לאורך הדרך. ומי המנצח הגדול על תזמורת הרופאים שעדיין לא מסוגלים להסביר איך זה קרה? התשובה ברורה 

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

ניסים מתרחשים בעולם בכל רגע ורגע, והסיפור שלפנינו הוא ההוכחה לכך: לבית החולים סנט ג'ורג' בלונדון הגיעה תינוקת מיוחדת שהצליחה לשמח את כל הצוות הרפואי ביום ההולדת הראשון שלה - ולא בכדי. התינוקת הזו, לייסי שריף, היא לא אחרת מאשר 'נס רפואי', כך מגדירים אותה הרופאים.

כשהיא נולדה היה זה לפני זמנה בשבע ה-27 ובמשקל כולל של 635 גרם - מצב יוצא דופן לכל הדעות. בגיל חמישה ימים נאלצה לייסי לעבור ניתוח חירום במעיים, שבמהלכו עצר לבה מלכת פעמיים, למשך 22 דקות. בפעם הראשונה עצר לבה למשך 12 דקות ארוכות, לפני שהרופאים הצליחו לייצב אותה. ואז שוב פסק הלב למשך עשר דקות נוספות. 

"הניתוח הלך טוב, אבל ראינו שהמצב שלה מידרדר והתחלנו לפחד מהגרוע מכל", מסביר ד"ר תומאס ברין, רופא מרדים שנכח בניתוח של לייסי. "ובכל זאת, כשראינו את לייסי הקטנה ידענו שאנחנו צריכים להילחם בכל הכוח בשבילה. היא הייתה לוחמת בעצמה".

כשההורים ראו את פניו של אחד המנתחים, שיצא באופן בהול מן החדר, הם ידעו שבשורות רעות בפיו. "הוא סיפר שלנו שלייסי חולה מאוד, וסיכוייה נמוכים", סיפרו הוריה לואיז ופיליפ, המתגוררים באשפורד. 

כשנשאלו מה הדבר הראשון שעבר להם בראש כששמעו את הבשורה אמרו ההורים כי "זה היה כמו רכבת הרים של רגשות. המחשבה הראשונה הייתה שאנחנו הולכים הביתה כמשפחה בת שלוש נפשות, למרות שהגענו כארבע. לא חשבנו שהיא תשרוד את הניתוח. חשבנו שאנחנו צריכים להכין את תעודות הלידה והמוות בעת ובעונה אחת".

אבל אז, כנגד כל הסיכויים - לבה של לייסי חזר לפעום. "מעולם לא ראיתי מקרה של תינוק כל כך צעיר וחולה ש'מת' במהות שלו - מחלים תוך זמן קצר בלי שום סימן לנזק מוחי", אמר ד"ר ברין השבוע. 

לאחר אותו ניתוח מצבה של לייסי השתפר פלאים, אך בהיותה בת 13 ימים שוב הצטרכה לעבור ניתוח נוסף, הפעם כדי לפתור בעיות נשימתיות. רק כעבור 111 ימים בבית החולים שוחררו ההורים לביתם - אך בעבורם מדובר בנס כפול ומכופל - שכן הרופא המטפל של לייסי, ד"ר זאהיד מוכתאר, הודיע להורים המאושרים כי לייסי תצליח לחיות חיים נורמליים ללא שום נזק, מוחי או אחר.

תגיות:לבתינוקתנספעימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה