סלבס בהתחזקות

מרגש: כוכב הכדורסל אמארה סטודמאייר, הפך ל’יהושפט’. ולמה דווקא השם הזה?

אחרי שהתגייר והפך ליהודי מן המניין, לאחרונה קיבלו חייו של כוכב הכדורסל האמריקני אמארה סטודמאייר תפנית חשובה נוספת: שמו הלועזי השתנה ליהודי וכיום שמו בישראל - יהושפט. מי בחר עבורו את השם, ואיך הוא הגיב כשגילה מיהו יהושפט במקורות?

סטודמאייר עם אחד המרצים ב’אש התורה’, שם החל את לימודיו לאחרונה (צילום: מסך אינסטגרם)סטודמאייר עם אחד המרצים ב’אש התורה’, שם החל את לימודיו לאחרונה (צילום: מסך אינסטגרם)
אא

זה שמונה שנים שכוכב הכדורסל האמריקני אמארה סטודמאייר חי חיים יהודיים במלוא מובן המילה - הוא הולך עם ציצית ומניח תפילין, לומד מדי שבוע תורה בבית המדרש, מתפלל את תפילות השבת בבית הכנסת ואוכל מזון כשר. 

בשנת 2011 התגייר, זאת לאחר שאמו גילתה לו כי השורשים שלו הם יהודיים, ולאחרונה קיבלו חייו תפנית חשובה נוספת לאחר ששמו הלועזי השתנה ליהודי וכיום נקרא שמו בישראל - יהושפט. 

בראיון לאפרת עמורבן מ'ווינט' סיפר סטודמאייר כי מי שבחר את השם הזה היה הרב שלו. "אז, עדיין לא ידעתי מי היה יהושפט, אבל אחרי שבדקתי בתורה - הודיתי לו שהוא בחר דווקא בשם הזה. יהושפט היה מלך יהודה, ודאג להפיץ את התורה", סיפר. 

כשנשאל מדוע הוא הוא הולך עם ציצית, השיב סטודמאייר כי הוא עושה זאת כי זה מה שצריך על פי ההלכה היהודית, אך לא רק. "היא מגנה עלינו, ומאפשרת לי להמשיך לבנות את מערכת היחסים שלי עם אלוקים".

מאז שהחל את תהליך הגיור ועד היום, הוא מתרכז כל כולו ביהדות או כפי שהוא מגדיר זאת "עם כל הפוקוס". 

כעת ממתין סטודמאייר לאזרחות הישראלית, ומאמין שלמרות העיכובים שיש איתה בינתיים - בסוף הכל יסתדר. "למדתי והשלמתי את כל מה שהייתי צריך יחד עם הרב שלי. אני מחויב לתהליך, ויש לי אמונה שתתקבל ההחלטה הנכונה". ובכל זאת, הוא מדגיש, קבלת האזרחות "היא רק עוד צעד אישי עבורי, כדי להמשיך לבנות את הקשר שלי עם אלוקים, כי ליהדות הרגשתי שאני מחובר כל הזמן. למדתי להעריך את כל התורה, וזה שומר אותי יציב ומפוקס".

קראו כאן על המהפך של אמארה סטודמאייר, ואיך הכל התחיל

תגיות:גר צדקציציתמרגשאמארה סטודמאייר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה