חדשות בארץ

18 שנות מאסר למחבל שרצח סטודנטית בריטית ברכבת הקלה בירושלים

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את עסקת הטיעון שהושגה בין המחבל לפרקליטות, במסגרתה נגזר עליו עונש מקל בשל הפרעה נפשית חמורה ממנה הוא סובל

זירת הפיגוע, 14 באפריל 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זירת הפיגוע, 14 באפריל 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ג'מיל תמימי, המחבל שרצח את הסטודנטית הבריטית חנה בלדון ברכבת הקלה בירושלים בשנת 2017, נידון היום (חמישי) ל- 18 שנות מאסר.

בית המשפט המחוזי בירושלים, שהרשיע בשבוע שעבר את תמימי ברצח על פי הודאתו, אישר את עסקת הטיעון שהושגה בין המחבל לפרקליטות. בנוסף לעונש המאסר בפועל, נגזרה על המחבל שנת מאסר על תנאי. כמו כן, תמימי קיבל פטור מתשלום פיצויים לבני משפחתה של הנרצחת. העונשים המקלים שנגזרו על המחבל נובעים מהקביעה כי הוא סובל מהפרעה נפשית חמורה.

בלדון, בת 21, הגיעה לארץ במסגרת תוכנית לחילופי סטודנטים, ולמדה באוניברסיטה העברית בירושלים. פיגוע הדקירה הרצחני התרחש ב- 14 באפריל 2017. תמימי, בן 59 משכונת ראס אל-עמוד בעיר, שוחרר יום לפני כן מהוסטל פסיכיאטרי בצפון הארץ והגיע באוטובוס לירושלים. הוא עלה לרכבת הקלה ודקר את בלדון מספר פעמים בגבה בסכין אותה רכש קודם לכן בעיר העתיקה.

הוריה של בלדון שיגרו לבית המשפט מכתב, בו ביקשו שלא לאמץ את עסקת הטיעון המקלה, אך השופטים לא נענו לבקשה. "בענייננו הונח יסוד מספיק לכך שלנאשם 'הפרעה נפשית חמורה', וזו נלמדת מתוך חוות הדעת של הפסיכיאטרים מטעם שני הצדדים", כתבו השופטים בגזר הדין. "עוד נלמד כי הנאשם שוחרר מאשפוז פסיכיאטרי יום לפני האירוע, העלה מחשבות אובדניות בסמוך לכך, ולצערנו ביקש לממש אותן בדרך של פגיעה באדם אחר וקטילת חייו. לא הייתה מחלוקת בין הפסיכיאטרים על כך שיש יסוד לקבוע כי יכולתו להבין את הפסול או להימנע מעשיית המעשה הוגבלה במידה ניכרת. משכך פני הדברים אין להשית על הנאשם את עונש החובה של מאסר עולם".

תגיות:ירושליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה