חדשות בארץ

דיווח: מנדלבליט יקבל החלטה בתיקי נתניהו עד ה- 20 בפברואר

ראש הממשלה, היוצא מנקודת הנחה שהיועץ המשפטי לממשלה יודיע בחודש הבא על הגשת כתב אישום נגדו, החליט לבנות בהתאם את מסע הבחירות של הליכוד

נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי לקבל עד ה- 20 בפברואר את ההחלטה האם להגיש כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך דיווח הבוקר (חמישי) אבישי גרינצייג ב"מעריב". הדיווח מסתמך על גורם בכיר בפרקליטות, שטען כי "התאריך אומנם לא מחויב ועשוי להשתנות, אך היעד הוא בהחלט להספיק הכל עד לתאריך זה".

הידיעה ב"מעריב" מצטרפת לדיווחים קודמים, שפורסמו בתקופה האחרונה בתקשורת, על כוונתו של מנדלבליט לקבל עוד לפני הבחירות את ההחלטה האם להעמיד לדין את נתניהו ולפרסם את החלטתו בחודש הבא. חשיבותו של התאריך המצוין בידיעה הנוכחית נובעת מהעובדה שביום זה מתחיל התהליך הרשמי של הגשת רשימות המועמדים של המפלגות לכנסת לוועדת הבחירות המרכזית. התהליך יימשך יומיים בלבד, וככל הנראה מנדלבליט שואף 'לנקות את השולחן' וליידע את המפלגות השונות ומועמדיהן אודות מעמדו המשפטי של נתניהו עוד טרם סגירת הרשימות.

למרות שבמשרד המשפטים מסרבים לאשר האם קיים לוח זמנים לקבלת ההחלטה על כתבי האישום נגד נתניהו וטוענים כי לא ניתן בשלב זה לדעת מתי יסתיים התהליך, ראש הממשלה כבר יוצא מנקודת הנחה שמנדלבליט יודיע בחודש הבא על הגשת כתב אישום, ובונה בהתאם את מסע הבחירות של הליכוד. מתי טוכפלד טען היום ב"ישראל היום", כי נתניהו החליט למנות את עצמו לאסטרטג הראשי של הליכוד בבחירות, ובישיבות שהתקיימו השבוע במטה הליכוד הוא שרטט את הקו שיוביל את הקמפיין. על פי הדיווח, מדובר בקמפיין דו-שלבי, שחלקו הראשון ינוהל מעתה ועד להודעתו של מנדלבליט על הגשת כתב אישום, וחלקו השני יחל לאחר מכן ויסתיים עם פתיחת הקלפיות.

את השלב הראשון של מסע הבחירות נתניהו מתכוון למקד בנושא החקירות נגדו. כוונה זו באה לידי ביטוי ברור בפעולותיו הפוליטיות של ראש הממשלה בימים האחרונים, ובמיוחד ב"הודעה הדרמטית" עליה הכריז ביום שני, בה דרש לאפשר לו להתעמת עם עדי המדינה שמסרו עדויות נגדו. במהלך ההצהרה המיוחדת הוא אף טען כי האפשרות שהוא יואשם בשוחד הינה אבסורד: "על מה הם מדברים כשהם מדברים על שוחד? על כסף ומעטפות? על חשבונות בנק? על איים ביוון? מה פתאום! הם מדברים על תקשורת אוהדת. אני – האישיות הציבורית הכי מושמצת בתולדות המדינה – קיבלתי תקשורת אוהדת! איזה אבסורד. ההאשמה הזו היא בדיחה". בחלקו השני של מסע הבחירות – שיחל, כאמור, לאחר ההכרזה של מנדלבליט על כתב אישום – יתמקד נתניהו בשכנועם של המצביעים להביע אמון בו ובמנהיגותו.

תגיות:כתב אישוםאביחי מנדלבליטבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה