חדשות בארץ

החמאס חושף: כך פעל הכוח הישראלי המיוחד ברצועת עזה

במסיבת עיתונאים שערך דובר הזרוע הצבאית של החמאס הוצג תיעוד וידיאו של פעילות הכוח הישראלי שפעל ברצועה. הכוח נחשף לפני כחודשיים על ידי אנשי החמאס בעת שביצע פעילות בגיזרת ח'אן יונס. במהלך חילופי האש שהתפתחו בין הצדדים נהרג סגן-אלוף מ' ז"ל וקצין נוסף נפצע באורח בינוני

אבו עוביידה, הערבאבו עוביידה, הערב
אא

הזרוע הצבאית של החמאס ערכה הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בעזה, בה חשפה לטענתה פרטים חדשים שעלו מהתחקיר שערכה על הכוח הישראלי המיוחד שפעל בעומק הרצועה. הכוח נחשף לפני כחודשיים על ידי אנשי החמאס בעת שביצע פעילות בגיזרת ח'אן יונס. במהלך חילופי האש שהתפתחו בין הצדדים נהרג סגן-אלוף מ' ז"ל וקצין נוסף נפצע באורח בינוני. שבעה מחבלים נהרגו, ביניהם נור ברכה, מפקד הגדוד המזרחי של ח'אן יונס בגדודי אל-קסאם. כוח אווירי סייע לחלץ את לוחמי הכוח מהרצועה. בעזה דיווחו כי בתום החילוץ, כלי טיס של צה"ל השמיד מהאוויר את הרכב שבו נסעו.

במהלך מסיבת העיתונאים שערך דובר גדודי אל-קסאם, אבו עוביידה, הוצג תיעוד וידיאו של פעילות הכוח הישראלי כפי שזו נקלטה במצלמות האבטחה ברצועה. הצנזורה הטילה איפול על חלק מהמידע שנמסר במסיבת העיתונאים, כולל חלקים מהסרטון.

אבו עוביידה טען בדבריו כי "הכוח הציוני המיוחד" הסתנן לשטח הרצועה עם שני כלי רכב – משאית קלה ומכונית פולקסווגן טרנספורטר. ההסתננות התבצעה בחסות הערפל דרך שטח מסולע, במטרה להתקין תשתית ריגול בתוך הרצועה. סרטון הוידיאו תיעד, בין היתר, את שתי המכוניות במהלך נסיעתן בתוך אזורים צפופי אוכלוסין ברצועה.

לדברי אבו עוביידה, אנשי הכוח התאמנו במשך 10 חודשים לקראת הפעולה. הם הגיעו עם ציוד מתקדם, ונעזרו בתעודות מזויפות שהציגו אותם כעובדיו של ארגון צדקה. עוד נטען כי הכוח כלל 15 אנשים, כשרק חלקם פעלו בשטח בעוד השאר שימשו כמאבטחים. הכוח ביצע מספר כניסות לרצועה.

בחמאס טענו כי הם זיהו את כל חברי הכוח, והציגו את תמונתו ושמו המלא של סגן-אלוף מ' ז"ל. אלו נאסרו לפרסום על ידי הצנזורה בישראל.

דובר גדודי אל-קסאם הוסיף כי למרות הניסיון של צה"ל להשמיד את הציוד שהושאר מאחור, החמאס מחזיק בידיו ציוד טכני שחשף "סודות רבים של האויב". לטענתו, מדובר ב"אוצר של מידע" שיקנה לחמאס "יתרון אסטרטגי" במלחמת המוחות מול ישראל. הזרוע הצבאית של החמאס הציגה אקדחים עם משתיקי קול, מסורים חשמליים, מקדחים וציוד חפירה, שלטענתה הכוח המיוחד עשה בהם שימוש במהלך פעילותו ברצועה.

בהתייחסו להיתקלות בין אנשי החמאס לכוח, אמר אבו עוביידה כי "המוג'אהדין ניסו לעצור את חברי הכוח המיוחד אבל הופתעו מהירי. הכיבוש הפעיל את מלוא כוחו כדי להציל את הכוח באמצעות ירי ממטוסים והפגזות ללא הבחנה".

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה