חדשות בארץ

דיווח: נתניהו עדכן מראש את טראמפ על המבצע לגניבת ארכיון הגרעין האיראני

בפגישה בארבע עיניים שנערכה ביניהם בדאבוס, חמישה ימים לפני פעולת המוסד בטהרן, יידע ראש הממשלה את נשיא ארצות הברית על כוונתה של ישראל לבצע את הפעולה הנועזת. העדכון נבע מהצורך לקבל "גב" אמריקני למקרה שהמבצע יסתבך

נתניהו במסיבת העיתונאים, 30 באפריל (Miriam Alster/Flash90)נתניהו במסיבת העיתונאים, 30 באפריל (Miriam Alster/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יידע את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מבעוד מועד על כוונתה של ישראל לבצע את הפעולה הנועזת לגניבת ארכיון הגרעין האיראני והברחתו לארץ. כך דיווח הערב (שלישי) ניר דבורי בחברת החדשות.

על פי הידיעה, נתניהו עדכן את טראמפ על המבצע המתקרב של המוסד בפגישה שנערכה ביניהם בארבע עיניים ב- 25 בינואר 2018, בשולי הפורום הכלכלי בדאבוס. העדכון נועד לספק לישראל "גב" אמריקני במידה והמבצע יסתבך ואנשי המוסד יתקשו לצאת מאיראן. ואכן, הדיווח הערב חשף גם כי החילוץ של הסוכנים הישראליים מלוע משטר האייתוללות היה מסובך, הצריך זמן רב, ו"כמעט ונגמר אחרת".

סוכני המוסד יצאו לפעולה בלילה של ה- 31 בינואר 2018 – חמישה ימים בלבד לאחר פגישתם של נתניהו וטראמפ. במסיבת עיתונאים שכינס בסוף חודש אפריל, חשף נתניהו את דבר קיומו של המבצע ואת תוצאותיו. החומרים שהושגו אישרו את החשד כי איראן פעלה בעבר באופן נמרץ, במסגרת פרויקט "עמאד", להשיג את כל הדרוש כדי לייצר נשק גרעיני. הפרויקט אומנם הוקפא בשנת 2003, אך גם לאחר מכן איראן לא נטשה את המאמצים לקדם את שאיפות הגרעין הצבאיות שלה.

בחודש יולי שעבר חשפו ה"וושינגטון פוסט" וה"ניו יורק טיימס" פרטים חדשים על פעולת המוסד באיראן. על פי המידע, לוח הזמנים שהוצב בפני סוכניה של ישראל, שהגיעו למחסן באזור תעשייתי בדרומה של טהרן, היה לחוץ במיוחד: תוך שש שעות ו- 29 דקות היה עליהם להשבית את האזעקות שהותקנו במקום, להבקיע את דרכם דרך שתי דלתות, לפרוץ עשרות כספות ולצאת מהעיר עם השלל הנכבד – חצי טון של חומרים שערכם המודיעיני לא יסולא בפז. לשם כך הם הגיעו מצוידים במכשירי ריתוך שחומם הגיע קרוב ל- 2,000 מעלות צלזיוס. מפאת קוצר הזמן, הם לא פתחו את כל 32 כספות הענק שהיו במחסן, ובהתאם למידע המוקדם שהיה ברשותם התמקדו רק בחלקן. התנובה שהושגה הייתה מרשימה: 55 אלף עמודים של מסמכים ו- 55 אלף קבצים שרוכזו על 163 דיסקים.

תגיות:איראןדונלד טראמפנשק גרעיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה