חדשות בארץ

ציון המעבר בבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין יעמוד על 60 

שרת המשפטים איילת שקד הודיעה על הנמכת ציון המעבר מ- 65 ל- 60: "הסכמה משותפת ומאוזנת לטובת כלל הנבחנים"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בהתאם להחלטה שהתקבלה על ידי יו"ר ועדת הכנסת מיקי זוהר, חברת הכנסת אסנת מארק, וכן על ידי נציגי לשכת עורכי הדין וחברי הוועדה הבוחנת של לשכת עורכי הדין בראשות השופט שאול שוחט, ציון המעבר בבחינות לשכת עורכי הדין יעמוד מעתה והלאה על 60, ולא על 65 כפי שהיה נהוג עד כה. עוד סוכם כי ההחלטה תחול לא רק על נבחנים עתידיים, אלא גם רטרואקטיבית על כל מי שנבחן בשלושת מועדי הבחינה האחרונים במתכונת החדשה.

על פניה ההחלטה מסתמנת כמשמחת עבור כל מי שהיא רלבנטית לגביו, אולם מעצם מהותה החלטה חדשה זו בולמת את הצעת "חוק המתמחים", שעברה בקריאה ראשונה עוד לפני פיזור הכנסת. על פי הצעת "חוק המתמחים", כל נבחן שהשיג ציון 55 בבחינת לשכת עורכי הדין מנובמבר 2015 והלאה ייחשב כמי שעבר את הבחינה. כעת הפך "חוק המתמחים" ללא רלבנטי.

שרת המשפטים שקד, שהודיעה הלילה (רביעי) על ההחלטה החדשה שגובשה, הגיבה על הטענה כי היא בולמת את "חוק המתמחים": "החקיקה שאושרה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית איננה פתרון נכון. אסור היה להוריד את רף המעבר ל- 55. בתקנות החדשות נציב את עורכי הדין בשורה אחת עם מקצועות אחרים כמו רואי החשבון". שקד הוסיפה כי "ההסכמה שהושגה בין כל הגורמים הנוגעים בדבר תפעל למען מאות מתמחים, שחסרו להם נקודות ספורות כדי לקבל את ההסכמה כעורכי דין". שרת המשפטים הודתה לשופט שוחט ולוועדה הבוחנת של לשכת עורכי הדין, לחבר הכנסת זוהר ולמנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור "על ההסכמה המשותפת והמאוזנת אליה הגיעו לטובת כלל הנבחנים".

חברת הכנסת מארק תיארה את ההסכם החדש שהושג כ"הישג היסטורי, שנבע מלחץ ציבורי ושהצליח להביא לתוצאה מרשימה, אבל בעיקר הביא תקווה לאלפי מתמחים שקרובים יותר מתמיד להגשים את חלומם. לכל אורך הדרך האמנתי שהצדק לצידנו, וההישג הזה בעבורי הוא סגירת ממעגל ותיקון של עוולה גדולה".

מיקי זוהר הביע אף הוא שביעות רצון מההחלטה שהתקבלה, המהווה לדבריו "הישג מיידי וחשוב". הוא ציין כי הישג עתידי נוסף הינו ההחלטה שהתקבלה לאפשר לכל נבחן שהשיג ציון בטווח שבין 50-59 באחד משלושת מועדי הבחינה האחרונים לגשת למועד בחינה מיוחד בהיקף מצומצם ולפי רשימת מיקוד של הוועדה הבוחנת.

תגיות:איילת שקדלשכת עורכי הדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה