חדשות בארץ

סקרי בחירות: נתניהו מתחזק, לבני והבית היהודי מתנדנדים

ראש הממשלה יכול להיות מרוצה משני סקרי המנדטים החדשים, המזניקים את הליכוד ב- 3 מנדטים לפחות. לו הבחירות היו נערכות היום, ספק אם התנועה בראשות לבני והבית היהודי-האיחוד הלאומי היו עוברים את אחוז החסימה

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

סקרים חדשים שפורסמו אמש (רביעי) בכאן חדשות ובחברת החדשות מלמדים על התחזקותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל מצבם הקשה של הבית היהודי-האיחוד הלאומי ושל התנועה בראשות ציפי לבני.

בסקר כאן חדשות, שנערך על ידי מכון TNS, הליכוד מתחזק ב- 3 מנדטים לעומת הסקר הקודם שנערך על ידי אותו מכון ועולה ל- 31. מוקדם יותר השבוע שבר בני גנץ את שתיקתו, אך התבטאותו על כוונתו לפעול לתיקון חוק הלאום לא היטיבה עמו – מפלגת "חוסן לישראל" בראשותו יורדת בסקר זה במנדט אחד, מ- 14 ל- 13.

למרות שהרשימה המשותפת כבר אינה משותפת, בעקבות התפצלותה של מפלגת תע"ל בראשות אחמד טיבי ממנה, הסקר בדק אותה כגוף אחד, והיא עדיין שומרת על כוחה כמפלגה השלישית בגודלה – עם 12 מנדטים, מספר זהה לסקר הקודם.

הסקר צריך להדאיג את יאיר לפיד, שמפלגת יש עתיד בראשותו יורדת בו ב- 3 מנדטים ל- 10 בלבד – נתון הנמוך במנדט ממספר המושבים שהיו לה בכנסת ה- 20. מפלגות נוספות שיורדות בסקר זה הן הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד (מ- 9 ל- 7), כולנו בראשות משה כחלון (מ- 7 ל- 6), ש"ס (מ- 6 ל- 5), יהדות התורה (מ- 7 ל- 6) ומרצ (מ- 6 ל- 5). מפלגת העבודה שומרת על יציבות עם 7 מנדטים – נתון שעדיין אינו יכול להעלות חיוך על פניו היו"ר אבי גבאי. גם גשר של אורלי לוי-אבקסיס מתייצבת על 6 מנדטים. מפלגות ישראל ביתנו, הבית היהודי-האיחוד הלאומי והתנועה בראשות ציפי לבני מצליחות לעבור את אחוז החסימה ומקבלות 4 מנדטים. משה יעלון ומפלגת תל"ם בראשותו נותרים מחוץ לכנסת.

הסקר של חברת החדשות, שנערך על ידי מכון "מדגם" של מנו גבע ומינה צמח, מצביע אף הוא על מגמת ההתחזקות של נתניהו. על פי סקר זה, הליכוד מקבל 32 מושבים בכנסת – עלייה של 4 מנדטים. כמו בסקר של כאן חדשות, מפלגת "חוסן לישראל" מקבלת 13 מנדטים, אך כאן מדובר על עלייה של מנדט. יש עתיד, לעומת זאת, יכולה להיות מרוצה מסקר זה המעניק לה 14 מנדטים – עלייה של 4 מנדטים. גם אבי גבאי מתחזק במנדט ועולה ל- 9. הימין החדש עולה אף הוא ומקבל 8 מנדטים – עלייה של 2 מנדטים.

בסקר "מדגם" פוצלו המפלגות הערביות לשתיים: תע"ל של טיבי והרשימה המשותפת זוכות למספר שווה של מנדטים – 6 לכל אחת. יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, ש"ס מתחזקת במנדט ל- 6, ישראל ביתנו אף היא עם 6, מרצ נשארת עם 5 מנדטים. גשר וכולנו זוכות לנתון לא מחמיא – 4 מנדטים בלבד. בניגוד לסקר כאן חדשות, בסקר זה התנועה של לבני גולשת אל מתחת לאחוז החסימה, וגם מפלגת הבית היהודי-האיחוד הלאומי נותרת מחוץ לכנסת. יצוין, כי חלק מהסקר נערך עוד לפני בחירתו של בצלאל סמוטריץ ליו"ר האיחוד הלאומי ובחירת רשימת המפלגה לכנסת. תל"ם של יעלון, יחד של אלי ישי וזהות של משה פייגלין אף הם אינם עוברים את אחוז החסימה.

מהסקר עולה תמונה מדהימה למדי, המעידה על הפיצול הרב במערכת הפוליטית: אם אכן כך יהיו תוצאות האמת, הרי ש- 320,000 קולות שניתנו למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה – המהווים 7.3% מקולות הבוחרים – ילכו לאיבוד. סביר להניח שראשי המפלגות הזעירות יקחו את הנתונים לתשומת לבם, ובשבועות הקרובים הם יאיצו את המגעים לאיחודים וחיבורים המתקיימים ביניהם בימים אלו.

אתמול חתמו אגודת ישראל ודגל התורה על הסכם לריצה משותפת בבחירות במסגרת יהדות התורה. סקר כאן חדשות בדק את השאלה כיצד ישפיע איחוד בין יהדות התורה לש"ס – יוזמה שהועלתה בשבועות האחרונים – על המערכת הפוליטית. מהתוצאות עולה כי ריצה משותפת של המחנה החרדי תקנה לו 13 מנדטים – 2 מנדטים יותר לעומת ריצה בנפרד של יהדות התורה וש"ס. שאר המפלגות לא יושפעו, למעט הליכוד שירד ב- 2 מנדטים ל- 29.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה