חדשות בארץ

רוסיה מתנגדת לתקיפות ישראל באזור דמשק, טראמפ ייפגש בחודש הבא עם קים

הפלסטינים המשיכו בהתפרעויות על גדר המערכת בין עזה לישראל, הפלסטיני שחדר אתמול בבוקר מהרצועה לישראל הוא פעיל חמאס, ועשרות הרוגים בפיצוץ צינור דלק במקסיקו. כל מה שחשוב לדעת

אא

מחקירתו הראשונית של הפלסטיני החשוד – שנעצר אתמול בשעות הבוקר על ידי לוחמי צה"ל לאחר שחצה את גדר המערכת בצפון רצועת עזה – עולה כי הוא פעיל בארגון הטרור חמאס. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף וציין כי המחבל היה במעקב של הכוחות, ומיד לאחר שחצה הוא נעצר בידי הלוחמים שהגיעו אל המקום.

הפלסטינים המשיכו גם אתמול להתפרע לאורך גדר המערכת בגבול בין עזה וישראל. כ- 14 אלף איש הגיעו אל הגדר, הבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו מטענים ורימונים לעבר הגדר וכוחות צה"ל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובאש חיה בהתאם להוראות הפתיחה באש. חיילי צה"ל פתחו באש הרחקה לעבר פלסטינים שהתקרבו אל הגדר בצפון הרצועה. משרד הבריאות בעזה מסר כי 30 פלסטינים נפצעו במהלך העימותים.

רוסיה הודיעה לישראל כי לא תסכים לתקיפות ישראליות נוספות באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק. כך דיווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, בהסתמך על מקורות רוסיים. על פי הדיווח, רוסיה מעוניינת לשפץ את שדה התעופה, ובנוסף רוצה כי חברות תעופה אזוריות יחזרו לנחות בו, ולכן הבהירה כי אינה מוכנה שישראל תמשיך לפעול באזור זה. יצוין כי שלשום הגיעה לסיומה סדרת מפגשי עבודה שהתקיימה בין צה"ל למשלחת של קצינים בכירים מצבא רוסיה. מהצד הישראלי הוביל את המפגשים ראש חטיבת המבצעים, תת-אלוף יניב עשור, ובמסגרתם התכנסו קבוצות עבודה בכירות של שני הצבאות לשיח משותף. מדובר צה"ל נמסר כי "המפגשים התנהלו באווירה טובה ומקצועית וכללו עיסוק בקידום ושיפור מנגנון מניעת החיכוך בין שני הצבאות בזירה הצפונית ופעולות צה״ל כנגד ההתבססות האיראנית והתחמשות ארגון חיזבאללה בסוריה". ההודעה הוסיפה כי "בין המשלחות הושגו הבנות והן סיכמו על המשך עבודה משותפת".

כוחות צה"ל חילצו אתמול מלב ים אזרח צרפתי שנסחף עם כלי שיט לעבר רצועת עזה. מבירור ראשוני עלה כי הוא נקלע לסערה בלב ים ושהה מספר שבועות בים בשל תקלה בספינתו. האזרח הצרפתי פונה לקבלת טיפול רפואי.

שם נוסף ברשימת המועמדים לכנסת של מפלגת תל"ם של משה יעלון - אורי הייטנר מקיבוץ אורטל ברמת הגולן, לשעבר דובר ועד יישובי הגולן. הייטנר זכור כאחד ממובילי המאבק בשנות התשעים נגד הירידה מהגולן וכאיש מפלגת "הדרך השלישית" של אביגדור קהלני. הייטנר הביע תקווה כי תל"ם "תוביל אלטרנטיבה למהלך המסוכן של קיטוב והקצנה לימין ולשמאל שמסכן את החברה הישראלית".

אסון במקסיקו: לפחות 66 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו מפיצוץ שהתרחש כתוצאה מדליפת דלק בצינור מוביל במחוז אידלגו במרכז המדינה. על פי החשד, הצינור דלף לאחר שגנבים קדחו בו חור במטרה לגנוב דלק. רבים מהנפגעים הינם תושבים שהגיעו אל הצינור כדי למלא ממנו דלק לעצמם. תופעת גניבת הדלק נפוצה מאוד במקסיקו וגורמת למדינה הפסדים של מיליארדי דולרים בשנה. נשיאה החדש של מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור – שנכנס לתפקידו בתחילת החודש שעבר – פתח במערכה נגד גניבות הדלק, במסגרתה תופסק הזרמת הדלק בצינורות והוא יועבר באמצעות משאיות.

הבית הלבן מסר אמש כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ייפגש בסוף החודש הבא עם שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און. ההודעה באה לאחר פגישה שערך טראמפ בבית הלבן עם שליחו המיוחד של קים, קים יונג צ'ול. מיקומה של הפסגה עדיין אינו ידוע. אם הפגישה אכן תתקיים, זו תהיה הפסגה השנייה בין שני האישים, לאחר הפסגה שקיימו ביניהם בסינגפור ביוני 2018. לפני הפגישה עם טראמפ, נפגש הבכיר הצפון-קוריאני עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, הבהירה כי הסנקציות על קוריאה הצפונית יימשכו עד לפירוזה המלא מגרעין.

רוסיה הזהירה כי תוכניתה החדשה של ארצות הברית להצבת מערכת טילים בחלל לצורכי הגנה מפני טילים תוביל למרוץ חימוש ותערער את היציבות הבינלאומית.

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה בינוני ורב. הטמפרטורות יהיו רגילות בעונה. בהרי הצפון ינשבו בבוקר רוחות מזרחיות ערות.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה נאה עד מעונן חלקית.

תגיות:רוסיהדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה