כתבות מגזין

דוד ד’אור והיהדות: 10 ציטוטים מפתיעים של דוד ד’אור על היהדות

דוד ד'אור, 52, נשוי ואב לשניים, מתגורר בגבעתיים, מוסיקאי וצייר. 10 ציטוטים מפתיעים של דוד ד'אור על היהדות, מתוך ראיונות שהעניק להידברות

  • ט"ז שבט התשע"ט
דוד ד’אור (צילום" יח"צ)דוד ד’אור (צילום" יח"צ)
אא

1. "אני מתחבר מאוד למצוות הצדקה ולידיעה שכולנו רקמה אנושית אחת חיה, מחוברים וקשורים זה לזה, ולכן כשלאחד טוב והוא זכה, הוא צריך לחלוק עם האחר, להיטיב עם אנשים ולשמח אנשים דרך נתינה. בעצם קיומה של הצדקה, המצווה כבר מתגמלת את הנותן בהבנה עד כמה שפר עליו גורלו".

2. "מאוד נוכחת בי ההבנה ששום דבר בעולם הזה הוא לא באמת שלנו, מלבד המצוות שזכינו לעשות. ושכאבו של אדם בעיר אחרת או במקום אחר בעולם נוגע גם בי".

3. "בשיעור התורה אני מקבל מזון כל כך גדול לנשמה, כך שבלי שיעור תורה פעם בשבוע אני מרגיש חלש".

4. "השבת היא הכתר, אני מחכה לה כל השבוע. כבר עם כניסתה הבית נצבע באור אחר, זך יותר, נעים יותר. ריח החלות והבישולים מציף את הבית המצוחצח, ומכניס את כל המשפחה לאווירה שונה. הקידוש, שולחן השבת, הזמירות והסיפורים, נותנים תחושה עילאית".

5. "קיבלתי הזמנות מלאס-וגאס לכל מיני הופעות, וכל פעם זה היה יוצא ביום שישי או שבת. היה מדובר בסכומים מאוד גדולים, וזאת הייתה פריצת דרך עבורי, אבל בגלל שזה יצא בשבת נאלצתי לוותר. כל פעם הייתי מגיע לשיעור, אפשר לומר, קצת מבואס, כי עד שאני מקבל הצעה כזו, שהיא חלומו של כל אומן, אני לא יכול להיענות לה. ואז הרב לימד אותי בנועם על המשמעות של השבת, ועד כמה המבחנים שהקב"ה עושה לנו הם דווקא בדברים שאנחנו הכי רוצים. בסופו של השיעור, מצאתי את עצמי מודה על שקיבלתי את המבחן הזה, ועמדתי בו בהצלחה. היום אני כבר בכלל לא רוצה להופיע בשבת, כי אני יודע שהברכה על כך תהיה גדולה ורבה מזו".

6. "מטעמיה של רעייתי, שמבחינתי אין דבר שישווה לזה, גם לא מסעדת גורמה, החיבור המיוחד עם המשפחה כשכל אחד מנער מעליו את טרדות השבוע ומגיע במצב תודעתי אחר לשולחן השבת, זה עונג שבת אמיתי".

7. "בפעם הראשונה כשהלכתי להתפלל בבית הכנסת, הרגשתי את החיבור הזה לקבוצה גדולה של אנשים ששרה ביחד".

8. "גיליתי את ערוץ הידברות דרך אשתי שתחיה. שידרו הרצאה של הרב זמיר, ואנחנו היינו מרותקים. פתאום אתה מקבל שיעור תורה בבית. לא תמיד יש לנו את הזמן ללמוד תורה, ופתאום אני יושב בסלון, מדליק את המרקע, ומקבל שיעור תורה שנוגע בכל מקום אפשרי בנשמה שלי. כיום אין מצב שבין 21:00-23:00 לא נצפה לפחות בשתי הרצאות של הרב פנגר והרב זמיר כהן, ביחד עם הילדים".

9. אני מאוד מתחבר לפרשנות הרוחנית של התורה, לתורת הנסתר, למשמעויות הרוחניות של כל מילה, פסוק או מצווה בתורה.

10. "כשאני שומע פרשנות שמרגשת אותי, אני מרגיש שמתחולל בי שינוי פנימי, אני מוצף ומרגיש שמחה וחיבור למשהו הרבה יותר גדול ממני. אני אוהב לעוף גבוה במחשבתי, ולא פעם מצליח למצוא היגיון בדברים שלא היו ברורים לי לפני כן".

מהי הנקודה שגרמה לדוד ד'אור להתקרב ליהדות? מה קרה לו באמצע הופעה בלונדון, וכיצד התגבר על התחזיות הקודרות של הפרופסורים בבית החולים תל השומר? צפו בראיון המרתק, מתוך התכנית "בכיוון אחר" עם העיתונאי דודו כהן:

תגיות:דוד ד'אוריהדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה