חדשות בארץ

דיווח: סמוטריץ’ מנהל מגעים לאיחוד עם מפלגתו של גל הירש

גל הירש ישיק הערב את מסע הבחירות של מפלגת "מגן" בראשותו. הוא צפוי להצהיר כי מדובר במפלגת ימין. מרכז מפלגת "הבית היהודי" אישר אתמול את ההצעה לבחירת יו"ר למפלגה באמצעות ועדה מסדרת

סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת "האיחוד הלאומי", בצלאל סמוטריץ', מנהל לאחרונה מגעים עם גל הירש –  שהצטרף החודש לפוליטיקה והקים את מפלגת "מגן" – כדי לבדוק את האפשרות לחבירה בין שתי המפלגות. כך דיווח אמש (ראשון) זאב קם בכאן חדשות.

הירש – שהיה בעבר מועמדו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לתפקיד מפכ"ל המשטרה – רשם לפני כשלושה שבועות את מפלגתו. בנאום שנשא בחודש שעבר הוא הודה כי אינו בטוח שהוא מתאים לפוליטיקה, אך הוסיף: "תמיד רציתי רק לשרת. לא ביקשתי בעבר שום דבר, ואם אבקש משהו בעתיד זה יהיה מהעם. אם העם ירצה אותי בירושלים, אני אהיה שם בשבילו כי אני בא מהעם".

הירש ישיק הערב בראש העין את מסע הבחירות של מפלגתו. במהלך האירוע הוא צפוי לפרט את מצע מפלגתו ולהבהיר כי מדובר במפלגת ימין: "תפגשו את האנשים המצוינים שלצדי ותשמעו על הסיבות שהביאו אותי לצאת אל המסע שיסתיים ב- 9.4.2019 בכנסת ישראל", כתב הירש בעמוד הפייסבוק שלו.

רמזים לכיוון בו מתכוון הירש לפעול בכנסת, אם ייבחר אליה, ניתן למצוא בדברים שאמר בעבר על הצורך ב"חומת מגן חברתית", כהגדרתו. "אני רוצה להביא מרפא לשטף הדם החברתי. מה שנכון לעם זה להיות ימין ביטחוני-לאומי אבל גם דאגה וחמלה, כי אני חושב כל הזמן על בני המיעוטים, הקשישים ומצב האחר".

בעוד הירש הכחיש את הידיעה אודות המגעים עם "האיחוד הלאומי", סמוטריץ' הגיב כי "בימים האחרונים אנחנו מקבלים המון פניות מגורמים שונים על חיבורים. כל דבר נשקל לגופו בצורה מקצועית מתוך אחריות לציונות הדתית ולימין כולו".

ובתוך כך, חברי המרכז של מפלגת "הבית היהודי" – המועמדת הטבעית לריצה משותפת עם "האיחוד הלאומי" – עשו אתמול צעד ראשון בדרך לייצוב המפלגה לאחר פרישתם של נפתלי בנט ואיילת שקד. המרכז, שהתכנס בנחלים, החליט ברוב קולות לבטל את הפריימריז. על פי ההחלטה, היו"ר החדש של המפלגה ייבחר על ידי ועדה מסדרת בת 17 חברים, בעוד הרשימה לכנסת תיבחר על ידי מרכז המפלגה. הבחירות יתקיימו ביום שני הבא. 359 חברי מרכז הצביעו בעד ההצעה לעומת 144 מתנגדים.

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, אמר לאחר ההצבעה: "חברי המרכז אמרו את דברם ברוב מוחץ. אני שמח שהתקבלה החלטה לטובת המפלגה ולטובת הציונות הדתית. זה הזמן להסתכל קדימה, ולבחור רשימה שתייצב ותחזק את הציונות הדתית לקראת הבחירות הקרובות. מכאן אנו יוצאים לדרך חדשה, ונפעל יחד לחיבורים טבעיים כדי לאחד את השורות, ולהחזיר לציונות הדתית את כוחה בהנהגת המדינה".

תגיות:הבית היהודיבצלאל סמוטריץ'בחירות 2019גל הירשהאיחוד הלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה