חדשות בעולם

סוריה חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם איראן

נציגי ממשלות איראן וסוריה חתמו על סדרת הסכמים כחלק משיתוף הפעולה בין שתי המדינות. בסוריה משוכנעים כי ההסכמים יעזרו לשקם את המדינה מההריסות בעקבות מלחמת האזרחים

  • כ"ד שבט התשע"ט
דגלי סוריה ואיראן (קרדיט: שאטרסטוק)דגלי סוריה ואיראן (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

איראן וסוריה חתמו על הסכמי שיתוף פעולה בתחומי הכלכלה, המדע, התרבות והתשתיות. על פי דיווח רשמי בסוריה, איראן תקים בסוריה תחנת כח בשווי של יותר מ- 400 מיליון דולר. על ההסכמים חתמו ראש הממשלה הסורי, עימאד ח'מיס, וסגן נשיא איראן, אישאק ג'האנגירי במהלך פגישות שהתקיימו בדמשק בין שרים איראנים וסורים. נשיא סוריה, בשאר אסד, טען כי ההסכמים יחזקו את סוריה ובעלי בריתה באיראן במאבק נגד מדינות המערב, ובראשן ישראל: "ההסכמים יעזרו לחזק את ההתנגדות הסורית והאיראנית למלחמה הכלכלית שמנוהלת על ידי מדינות מערביות".

ח'מיס הדגיש כי ההסכמים משקפים את טיב היחסים בין שני העמים: "למרות האתגרים של סוריה במהלך שמונה שנות המלחמה, הצלחנו להתלכד סביב המנהיג והצבא. היחסים והתיאום בין המדינות ברמה גבוהה, והם ייטיבו למדינות".

ההסכמים החדשים מצטרפים להסכם שנחתם באוגוסט האחרון בין איראן לסוריה ולפיו שתי המדינות ישתפו פעולה מבחינה צבאית, דבר שיעזור לשקם את הצבא הסורי בעקבות מלחמת האזרחים. כידוע, איראן סייעה לאסד לבלום את המורדים מאז תחילת המלחמה ב- 2011. בניסיון למנוע התבססות איראנית בסוריה, תקפה ישראל מאות מטרות בשנים האחרונות.

בנוסף, ארצות הברית הטילה מחדש סנקציות על איראן אחרי פרישתה מהסכם הגרעין, והענישה גורמי ממשל ואנשי עסקים סורים. מי שמנסה לנצל את המצב בסוריה היא רוסיה, דבר שהוביל למתיחות רבה בין ישראל והקרמלין. ראש הממשלה נתניהו הודיע מספר פעמים כי ישראל לא תאפשר דריסת רגל של איראן באדמת סוריה. אתמול נועד נתניהו בלשכתו עם השליח המיוחד של נשיא רוסיה לענייני סוריה, אלכסנדר לברנטייב, ועם סגן החוץ הרוסי, סרגיי ורשינין, והנציגים הרוסים שבו והדגישו את מחויבותה של רוסיה לבטחון ישראל.

תגיות:בשאר אסדאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה