חדשות בארץ

המרוץ לכנסת: גנץ מזנק בסקרים על חשבון לפיד וגבאי

הנאום הפוליטי הראשון שנשא אתמול הרמטכ"ל לשעבר העניק לו רוח גבית שמקפיצה את מפלגתו. בסקרים השונים, חוסן לישראל נעה בין 21 ל- 24 מנדטים והופכת למפלגה המרכזית בגוש המרכז-שמאל

(קרדיט תמונות: פלאש 90)(קרדיט תמונות: פלאש 90)
אא

סקרי מנדטים שפורסמו הערב (רביעי) – יממה לאחר נאומו הפוליטי הראשון של בני גנץ – מלמדים כי הרמטכ"ל לשעבר הצליח להזניק את מפלגתו, במיוחד על חשבונם של יאיר לפיד ואבי גבאי, והופך בכך למנהיג הבלתי רשמי של מחנה המרכז-שמאל. מחלק מהסקרים עולה כי איחוד כוחות בין חוסן לישראל ויש עתיד יכול ליצור איום על המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מסקר חדשות 12, שנערך על ידי מינה צמח ומנו גבע מכון "מדגם", עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה זוכה ל- 30 מנדטים – ירידה של 2 מנדטים בהשוואה לסקר הקודם של אותו מכון שנערך לפני כשבועיים. מפלגת חוסן לישראל של גנץ צוברת כאמור תאוצה ועולה ב- 8 מנדטים ל- 21. יש עתיד של לפיד יורדת ב- 3 מנדטים ל- 11. הימין החדש של בנט ושקד יורד ל- 7 מנדטים, והעבודה בראשות גבאי צונחת ב- 3 מנדטים לשפל חדש של 6 מנדטים. תע"ל והרשימה המשותפת שומרות על יציבות עם 6 מנדטים לכל אחת. גם יהדות התורה יציבה – עם 7 מנדטים, בעוד ש"ס יורדת ל- 5. ישראל ביתנו יורדת מ- 6 מנדטים ל- 4, כולנו עולה במנדט ל- 5, מרצ יורדת ל- 4. גשר נשארת עם 4 מנדטים, והבית היהודי-האיחוד הלאומי עולה מעל אחוז החסימה ונכנס לכנסת עם 4 מנדטים.

משתתפי הסקר נשאלו כיצד יצביעו במידה ותיווצר חבירה בין גנץ ולפיד והם ירוצו יחד לכנסת. מהתוצאות עולה כי אם לפיד יעמוד בראש הרשימה המשותפת – היא תזכה ל- 30 מנדטים, בעוד הליכוד יקבל 31 מנדטים. אם גנץ הוא שיוביל את רשימת השמאל-מרכז – היא תזכה ל- 35 מנדטים לעומת 31 מנדטים לליכוד, וגוש המרכז-שמאל ישתווה במספר המנדטים שלו לגוש הימין.

על פי סקר חדשות 13 – שנערך על ידי קמיל פוקס – גנץ שלאחר הנאום בגני התערוכה מזנק מ- 14 ל- 24 מנדטים, בעוד יש עתיד והעבודה צוללות מטה – לפיד עם 9 וגבאי עם 6 בלבד. הליכוד שומר על כוחו עם 30 מנדטים. תע"ל של טיבי זוכה ל- 8 מנדטים בעוד הרשימה המשותפת נשארת עם 6. הימין החדש יורד מ- 8 ל- 6 מנדטים, וגם יהדות התורה יורדת במנדט אחד ל- 6. ש"ס יציבה עם 5 מנדטים. כולנו, מרצ וישראל ביתנו מאבדות מנדטים ויורדות ל- 4 בלבד, על סף אחוז החסימה. גם לגשר ולבית היהודי-האיחוד הלאומי 4 מנדטים.

גם בסקר כאן חדשות, שנערך על ידי חברת Direct Polls, ניתן לזהות את המגמה המסתמנת בשני הסקרים הקודמים. הליכוד נותר עדיין יציב עם 31 מנדטים, אך חוסן לישראל זוכה ל- 23 מנדטים – על חשבונם של יש עתיד והעבודה: יש עתיד יורדת מ- 11 ל- 9, והעבודה מ- 9 ל- 8. בסקר זה הימין החדש דווקא עולה, ל- 8 מנדטים. מרצ, הרשימה המשותפת, תע"ל ויהדות התורה שומרות על יציבות עם 6 מנדטים. ישראל ביתנו זוכה ל- 5 מנדטים, בעוד ש"ס, הבית היהודי-האיחוד הלאומי וכולנו נכנסות לכנסת עם 4 מנדטים. בסקר זה גשר של לוי אבקסיס מצטרפת לתנועה של לבני, ושתיהן נותרות מחוץ לכנסת.

אתר וואלה פרסם בצהריים את הסקר הראשון שנערך לאחר נאומו של גנץ. גם מסקר זה עלה כי הרמטכ"ל לשעבר נהנה מרוח גבית שהקפיצה אותו ל- 19 מנדטים, על חשבונם של לפיד (שיורד ל- 12) והליכוד (שיורד ל- 29), הימין החדש והעבודה (עם 7), וגם על חשבון ציפי לבני שממשיכה להיוותר מחוץ לשערי הכנסת. על פי סקר זה, במידה וגנץ ולפיד יתאחדו לריצה משותפת, והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי יחבור אליהם, המפלגה המאוחדת תזכה ל- 33 מנדטים בעוד הליכוד ירד ל- 27. בנוסף – וזו הנקודה המשמעותית – מפלגות המרכז-שמאל, כולל המפלגות הערביות, יקבלו במשותף 61 מנדטים - גוש חוסם, שיוכל לאפשר להן להרכיב את הממשלה הבאה ולממש את שאיפתן להדיח את בנימין נתניהו.

תגיות:סקריםבני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה