חדשות בארץ

אלפי יוצאי אתיופיה הפגינו לאות מחאה נגד המשטרה

הפגנת יוצאי אתיופיה כנגד המשטרה התנהלה ללא אירועים חריגים. המארגנים ונציגים מהעדה נשאו דברים בכיכר רבין. כבישים נחסמו ברחבי גוש דן וגרמו לעומסי תנועה כבדים באזור

  • כ"ד שבט התשע"ט
הפגנת יוצאי אתיופיה בתל אביב, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הפגנת יוצאי אתיופיה בתל אביב, הערב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

אלפים מבני העדה האתיופית הפגינו היום (רביעי) בתל אביב במסגרת מה שהם מכנים "יחס המשטרה כלפי העדה". לדברי המארגנים, הקש ששבר את גב הגמל היה האירוע לפני שבועיים שבו נורה למוות יהודה ביאדגה בידי שוטר בבת ים. יצוין, כי האירוע הקשה נחקר עדיין במח"ש.

המחאה החלה בהתקהלות של אלפים בצומת עזריאלי בתל אביב, וגלשה לצומת קריית הממשלה ולנתיבי איילון. בשל ההפגנה, ובאישור המשטרה, נחסמו נתיבי איילון לשני הכיוונים, והשוטרים אפשרו לנהגים לבצע פניית פרסה בכביש איילון ולנסוע נגד כיוון התנועה.

כהפקת לקחים מההפגנה של יוצאי אתיופיה לפני שלוש שנים, שגלשה לפסים אלימים ולעימותים בין מפגינים לכוחות המשטרה, התקיימו במרוצת הימים האחרונים פגישות קדחתניות בין קציני משטרה בכירים לבין מארגני ההפגנה, וזאת על מנת למנוע הישנותם של מקרים דומים. ואכן הפעם האירוע התנהל בשקט מופתי ולא נרשמו בו אירועים יוצאי דופן.

מפקד מחוז תל אביב, ניצב דוד ביתן, אמר כי "האירוע הוא גאווה גדולה לדמוקרטיה. למרות כל המחירים שמשלמים, האירוע הזה הוא תעודת כבוד לקהילה של יוצאי אתיופיה, למארגנים ולמשטרה". גם ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, התייחס לאירוע ואמר: "חלה על כולנו החובה להפיק לקחים מאירועי העבר. עלינו לאפשר מחאה לגיטימית כפי שראוי במדינה דמוקרטית. בשנים האחרונות עשו המשטרה וקהילת יוצאי אתיופיה צעדים רבים לבניית אמון". 

בהמשך התכנסו המפגינים בכיכר רבין, לקיום העצרת המרכזית ולנשיאת נאומים.

המארגנים הפיצו הודעה בה נכתב: "במחאה הזו אנו לא נדרוש כסף ותקציבים, אלא צדק ושיוויון. המאבק הוא של כולנו. גזענות ואפליה הם הסכנה הגדולה ביותר לחברה".

תגיות:משטרת ישראלהפגנההעדה האתיופית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה