חדשות בעולם

טראמפ: אבנה את החומה עם מקסיקו

בנאום "מצב האומה" אותו נשא בפני שני בתי הקונגרס, אמר הנשיא האמריקני כי מדיניותו במזרח התיכון מתבססת על ריאליזם ולא על תיאוריות שנכשלו: "מסיבה זו הממשל שלי הכיר בירושלים"

טראמפ, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)טראמפ, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נאם הלילה (רביעי) את נאום "מצב האומה" השנתי בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס. במהלך הנאום מסר הנשיא כי ב- 27 וב- 28 בפברואר הוא יקיים פסגה שנייה עם שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און. הפסגה תיערך בוויטנאם.

"יש עוד הרבה עבודה לעשות", אמר טראמפ בהתייחסו למשא ומתן עם צפון קוריאה על פירוקה מנשק גרעיני, "אבל היחסים שלי עם קים מצוינים".

חלק מרכזי מנאומו של טראמפ, שנמשך 82 דקות, עסק בהקמת חומה בגבול בין ארצות הברית ומקסיקו –  סוגיה שנויה במחלוקת בין הרפובליקנים והדמוקרטים. אלו האחרונים מסרבים לאשר בקונגרס את המימון בסך 5.7 מיליארד דולר שמבקש הנשיא לצורך בניית החומה, שנועדה לצמצם באופן משמעותי את ההגירה הבלתי חוקית ממקסיקו. טראמפ קרא לצדדים להתאחד על מנת "לפתור יחד משבר לאומי דחוף". לדבריו, "חומות עובדות וחומות מצילות חיים. בואו נעבוד יחד, נתפשר ונגיע לעסקה שתהפוך את אמריקה לבטוחה. זה הזמן להראות לכולם שאמריקה מחויבת לסיים את ההגירה הבלתי חוקית". הוא ציין כי ההגירה הבלתי חוקית מסכנת את ביטחונה וכלכלתה של ארצות הברית, והתחייב: "אני אבנה את החומה".

טראמפ השתבח בדבריו במצבה הכלכלי של ארצות הברית תחת נשיאותו. הוא תקף את החקירה של התובע המיוחד רוברט מולר בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ויצא נגד האיום של הדמוקרטים ליזום חקירות נוספות נגד הממשל: "בארצות הברית מתרחש נס כלכלי, והדבר שיכול ליכול לעצור זאת הוא מלחמות טיפשיות, פוליטיקה או חקירות מפלגתיות מגוחכות".

בין נושאי מדיניות החוץ בהם עסק נאום מצב האומה של טראמפ היה המצב במזרח התיכון: "אחד האתגרים המורכבים ביותר שאתם אנחנו מתמודדים במשך שנים רבות הוא המזרח התיכון. מדיניותנו מתבססת על ריאליזם, לא על תיאוריות שנכשלו במשך עשורים להניב הישגים. מסיבה זו הממשל שלי הכיר בירושלים, הבירה האמיתית של ישראל, ופתח בה את שגרירות ארצות הברית".

"הבאתי לפרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין האסוני עם איראן", אמר טראמפ. "הטלנו עליהם את הסנקציות החמורות ביותר שהטלנו אי פעם על מדינה. לא נסיר את עינינו ממשטר שצועק 'מוות לאמריקה' ומאיים על העם היהודי ברצח עם. חובה עלינו לא להתעלם לעולם מהרעל הנתעב של האנטישמיות או מאלה שמפיצים אותה. עלינו להיאבק בקול אחד בשנאה זו, בכל מקום ובכל זמן שהיא מתרחשת".

בהתייחסו להחלטה שקיבל להסיג את כוחות הצבא האמריקני מסוריה, אמר טראמפ כי במערכת הבחירות לנשיאות הוא הבטיח "גישה חדשה" לפיה "אומות גדולות אינן נלחמות מלחמות אינסופיות". הוא ציין כי ארגון דאע"ש הובס בסוריה ובעיראק, ולכן "כעת הגיע הזמן לקבל את חיילינו חזרה בבית".

הנשיא האמריקני ניצל את הנאום כדי להביע שוב את תמיכתו הממשל במנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גואידו, ולהוקיע את הנשיא המכהן ניקולאס מדורו: "אנו עומדים לצד העם בוונצואלה, במסעו לעבר החירות".

תגיות:מקסיקוהקונגרס האמריקנידונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה